اشتباهات رایج در کاهش وزن
اشتباهات رایج در کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن

کاهش وزن و لاغری از تمایلات بسیار رایج امروزی است و همه افراد میل دارند تا لاغر شوند. البته این برای سلامتی ایشان نیز مفید است و موجب افزایش سطح کیفی و کمی زندگی است.

در صورتی که رژیم لاغری صحیح داشته باشید و آن را خیلی دقیق انجام دهید قطعا به نتیجه دلخواه خواهید رسید. اما در این بین شاهد آن هستیم که برخی از افراد با اینکه اظهار به رعایت رژیم خود دارند اما به نتیجه مطلوب نمی رسد. به نظر شما علت چیست؟

در این پست برخی از علل عدم نتیجه گیری مطلوب را برای شما بیان کرده ایم:

دریافت کالری بسیار کم
برخی از افراد تصور می کنند با محدودیت شدید دریافت غذا و کالری زودتر لاغر می شوند. در حالی که چنین نیست محدودیت شدید غذا باعث دلزدگی و خستگی و در پی آن پرخوری و ولع بیش از حد به غذا است و فرد مازاد اضافه وزنش مجدد وزن میگیرد!

ممنوعیت غذا و ولع به آن
برخی از افراد با ممنوعیت کامل برخی از مواد غذایی می خواهند با سرعت بالا وزن کم کنند و لاغر شوند. در صورتی که منع کامل یک غذا باعث ولع بیشتر به آن می شود و پایبندی به این ممنوعیت بسیار دشوار است. با کنار گذاشتن این روند, فرد مجدد پرخوری می کند و چاق می شود.

 

 

اشتباهات رایج در کاهش وزن
اشتباهات رایج در کاهش وزن

 

 

عدم خوردن صبحانه و افت سرعت متابولیسم
صبحانه خوردن در اول صبح به تنظیم متابولیسم افراد کمک می کند. برخی فکر می کنند اگر صبحانه نخورند لاغر خواهند شد در حالی که صبحانه نخوردن باعث کاهش سرعت سوخت و ساز بدن است و همین امر باعث سختی کاهش وزن می شود. پس حتما به طور منظم صبحانه میل کنید.

مهمانداری و پرخوری
برخی دیگر از افراد چاق با عباراتی مانند “یک شب هزار شب نمیشه”, “حالا یبار ایرادی نداره” و … در مهمانی ها دچار پرخوری و زیاده روی در مصرف انواع غذاها می شود و تمام تلاش های قبلی خود را از بین می برند. غذا خوردن خود را مطابق با داشتن مهمان و نداشتن مهمان تنظیم نکنید. همیشه طبق روال خودتان غذا بخورید!

پرخوری بعد از ورزش
افزایش اشتها بعد از انجام ورزش و پرخوری کردن از دیگران رفتارهای غلط است که مانع کاهش وزن می شوند.

کم خوابی یا پرخوابی
خواب یکی از مهمترین اصول سلامتی است که کمتر به آن توجه می شود. کم خوابی یا خوابیدن بیش از حد خود از عوامل مهم در عدم کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب می باشد. پس ساعت خواب خود را تنظیم کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راههای کاهش وزن سریع

راههای کاهش وزن سریع

راههای کاهش وزن سریع کنترل وزن در محدوده نرمال یکی از اصلی ترین اصول برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *