زیاد شدن اشتها
زیاد شدن اشتها

زیاد شدن اشتها

زیاد شدن اشتها با اصلاح سبک زندگی
همانطور که اضافه وزن و چاقی برای سلامتی مضر است کم وزنی نیز اصرات منفی بر سلامتی دارد. لاغری و کم وزنی به ویژه برای زنان خطرناک است. کم وزنی در زنان باعث کاهش قدرت باروری, در صورت باردار شدن احتمال سقط جنین بالا است.

در اینجا به چند راهکار ساده اما مهم برای افزایش وزن پرداخته ایم :

رسیدن به وزن ایده آل علاوه بر حفظ سلامت به زیبایی و طراوت فرد نیز کمک می کند.

۱٫ گام اول برای وزن گیری و رسیدن به وزن مطلوب خوردن صبحانه است. متاسفانه در سبک زندگی امروزی افراد تا دیر وقت بیدار هستند و وعده شام را بسیار دیر می خورند. در نتیجه نه تنها اشتهای کافی برای صبحانه خوردن را ندارند بلکه زمان کافی را نیز ندارند و هنگامی از خواب بیدار می شوند که از زمان صبحانه گذشته است.
در کنار این راهکار, تنظیم ساعت خواب نیز بسیار مهم است. خواب یکی از اصول مهم سلامتی است که امروزه چندان توجهی به آن نمی شود و به عنوان کاری که وقت را تلف می کند به آن نگاه می کنند!
بهترین ساعت خواب شبانه ۱۰ شب تا ۴ صبح است. این زمان بهترین وقت برای پاکسازی بدن از سموم است. اغلب افرادی که تا دیروقت بیدار هستند پوست زیبا و سالمی ندارند چون پاکسازی به درستی در بدنشان صورت نمی گیرد.

زیاد شدن اشتها
زیاد شدن اشتها

۲٫ در وعده صبحانه خود غذاهای پروتئینی و با کیفیت میل کنید: تخم مرغ, عدسی, کره مربا عسل, نان های تازه سنتی (سنگک) .

۳٫ صرف آن که شما می خواهید وزن گیری داشته باشید دلیل نمی شود که مجاز هستید هر ماده غذایی را بخورید! استفاده از انواع خوراکی های صنعتی مثل آبمیوه ها, کیک و شیرینی و این قبیل تنقلات کالری بالایی دارند و ممکن است منجر به افزایش وزن شوند اما فاقد ریزمغذی های ضروری برای عضله سازی و وزن گیری هستند و فقط با این کار شما بافت چربی خود را بیشتر کرده اید و افزایش وزن سالم نداشته اید.

توصیه می کنیم حتما زیر نظر یک مشاور تغذیه از برنامه غذایی افزایش وزن پیروی کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

برای افزایش اشتها چه بخوریم

برای افزایش اشتها چه بخوریم ؟

برای افزایش اشتها چه بخوریم ؟؟؟ برای افزایش اشتها چه بخوریم – غذاهای تحریک کننده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *