وقتی وزن پایین نمی اید
وقتی وزن پایین نمی اید

وقتی وزن پایین نمی اید

وقتی وزن پایین نمی اید

 

وقتی وزن پایین نمی اید – موانع کاهش وزن و لاغری

قاعده اصلی کاهش وزن و لاغری فعالیت بدنی بیشتر و غذا خوردن کمتر است . در حالی که سوزاندن چربی های اضافی تنها از این قاعده پیروی نمی کنند و موانعی مانند سندرم متابولیک , اختلالات هورمونی و … در این مسیر وجود دارد .

۵ مانع جدی برای کاهش وزن و لاغری عبارتند از :

  • کبد چرب
  • دیابت
  • خستگی مفرط
  • اختلالات غده تیروئید
  • گرسنگی کشیدن طولانی مدت

 

 

وقتی وزن پایین نمی اید
وقتی وزن پایین نمی اید

 

وقتی وزن پایین نمی اید

 

۱٫ کبد چرب
کبد اصلی ترین اندام چربی سوزی در بدن است . چربی اضافی در بدن به سمت کبد سرازیر می شود . چربی به همراه صفرا که از کیسه صفرا ترشح می شود , وارد روده می گردد و از این طریق از بدن خارج می شود . به همین دلیل کبد برای دفع چربی های اضافی طراحی شده است و این کار را تا وقتی که سالم است به خوبی انجام می دهد .
متاسفانه بیشتر افراد کبد سالم ندارند و بیماری کبد چرب در جوامع امروزی , بسیار شایع است . افرادی که دچار چاقی مرکزی ( شکمی ) می باشند غالبا به کبد چرب و دیابت نیز مبتلا می باشند .
در صورتی که به کبد چرب مبتلا هستید , کبد شما دقیقا برعکس وظیفه خود عمل می کند ؛ بیشتر از آن که چربی بسوزاند , چربی تولید می کند .

۲٫ دیابت
کاهش وزن در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مشکل است . دلیل اصلی آن سطح بالای انسولین خون ( مقاومت به انسولین ) است . وظیفه انسولین وارد کردن گلوکز خون به داخل سلول است تا در آنجا به عنوان سوخت انرژی مورد استفاده قرار گیرد . در دیابت نوع ۲ , انسولین به خوبی کار نمی کند و گلوکز اضافی به صورت چربی در بدن به ویژه در نواحی شکم انباشته می شود .
انسولین باعث تحریک اشتها و تمایل شدید به کربوهیدرات و قند , احتباس مایعات , نفخ و کاهش فعالیت هورمون های چربی سوزی در بدن می شود .

۳٫ خستگی مفرط
خستگی مفرط و مزمن یکی دیگر از موانع کاهش وزن است . در صورتی که دچار خستگی و بی حالی مفرط هستید علت ان را بیابید . کمبود موادمعدنی ضروری مانند آهن , روی , ید , ویتامین های گروه ب یا ویتامین D باعث بی حالی و خستگی می شود .

۴٫ اختلالات غذه تیروئید
اختلالات غده تیروئید در زنان بسیار شایع است . غده تیروئید وظیفه ترشح هورمون های تنظیم کننده متابولیسم بدن را دارند . در صورتی که تیروئید به خوبی کار نکند , سطح متابولیسم بدن کاهش میابد و احساس خستگی و اضافه وزن ناشی از آن است .

۵٫ گرسنگی کشیدن طولانی مدت
حذف وعده های غذایی یکی از اشتباه ترین و متداول ترین کارهایی است که افراد برای کاهش وزن انجام می دهند . در صورتی که توصیه متخصصان تغذیه دریافت تعداد وعده های بیشتر با حجم کم است . پروتئین را در هر وعده غذایی خود اضافه کنید . دریافت متنوع از منابع پروتئینی در طی روز موجب حفظ سطح قند خون و دریافت کمتر کالری می شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم خروج از استپ وزنی - چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی – چطور بر ایست وزنی غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *