غذاهای مضر برای تیروئید
غذاهای مضر برای تیروئید

غذاهای مضر برای تیروئید

غذاهای مضر برای تیروئید

غذاهای مضر برای تیروئید
در حال حاضر اختلال در عملکرد غده تیروئید بسیار شایع شده است , و زنان نسبت به مردان به ویژه در دوران پس از زایمان و یائسگی بیشتر در خطر ابتلا به اختلالات تیروئیدی می باشند.

اختلالات غده تیروئید باعث سخت وزن کم کردن در افراد چاق می شود . همچنین باعث یبوست , افسردگی, خشکی پوست , احتباس مایعات در بدن و خستگی مفرط است . اختلال در عملکرد تیروئید باعث کاهش کیفیت زندگی در فرد می گردد .

در صورتی که نگران سلامت غده تیروئید خود هستید این پست را کامل بخوانید .

برای داشتن تیروئیدی سالم بهتر است موادغذایی زیر را کمتر در برنامه غذایی خود بگنجانید :

گلوتن
اصلی ترین اختلال در تیروئید در اثر بیماری های خود ایمنی است . سیستم ایمنی آنتی بادی هایی علیه تیروئید تولید می کند که باعث اخلال در عملکرد تیروئید می شود که ممکن است باعث پرکاری و یا کم کاری این غده شود .
گلوتن در افراد آسیب پذیر , باعث ایجاد التهاب شدید در بدن می شود . در برخی از افراد باعث تحریک سیستم ایمنی و ترشح آنتی بادی علیه تیروئید می گردد .
کاهش و یا حذف کامل گلوتن از برنامه غذایی موجب کاهش بیماری های خود ایمنی و اختلالات هورمونی می گردد .
گلوتن در گندم , جو , غذاهای فراوری شده و … وجود دارد .

محصولات لبنی
مجصولات لبنی نیز باعث ایجاد التهاب در بدن می شوند . لبنیات در بیشتر افراد به راحتی هضم نمی شود و باعث رفلاکس , سندرم روده تحریک پذیر و نفخ می شود . همچنین دریافت لبنیات باعث کاهش جذب ریزمغذی ها از غذا می شود . مصرف لبنیات در بدن باعث افزایش تکثیر باکتری های مضر می شود . کازئین پروتئین شیر و سایر محصولات لبنی است که همانند گلوتن باعث تحریک سیستم ایمنی است .

غذاهای مضر برای تیروئید
غذاهای مضر برای تیروئید

 

شکر
همه میدانیم که شکر برای سلامتی مضر است . جالب است بدانید یکی از اثرات سوء مصرف قند و شکر بر سلامت تیروئید است , که بخاطر تاثیر مخرب آن بر سیستم ایمنی و ایجاد التهاب است . همچنین شکر باعث افزایش باکتری های پاتوژن در دستگاه گوارش می شود .

خانواده کلم ها
خانواده کلم ها که شامل گل کلم , بروکلی , گل کلم, کلم پیچ و کلم بروکسل است . برای پیشگیری از اختلالات تیروئیدی بهتر است کلم ها را به صورت خام مصرف نکنید . کلم ها حاوی ترکیباتی به نام گواتروژن می باشند که مانع جذب ید از رژیم غذایی می گردد . ید از ریز مغذی های ضروری برای تولید و ترشح هورمون تیروئید است .

سویا
سویا نیز جز گروه موادغذایی گواتروژن است که مانع جدب ید می شود . به همین جهت بهتر است مصرف آن در افراد با اختلالات تیروئیدی محدود شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

غذاهای مفید برای تیروئید و سرطان سینه

غذاهای مفید برای تیروئید و سرطان سینه

غذاهای مفید برای تیروئید و سرطان سینه غذاهای مفید برای تیروئید و سرطان سینه متاسفانه …