طرز تهیه غذا برای دیابتی ها
طرز تهیه غذا برای دیابتی ها

طرز تهیه غذا برای دیابتی ها

طرز تهیه غذا برای دیابتی ها

دیابت نوع ۲ بیماری قند خون بالا است که در صورت عدم کنترل ممکن است عوارض بسیار خطرناکی برای سلامتی شما داشته باشد.

غذاهایی که می خورید تاثیر به سزایی روی کنترل دیابت و قند خون دارند. همچنین اینکه چگونه غذای خود را طبخ می کنید نیز در کنترل قند خون موثر است. در اینجا برخی از راهکارها برای سالم شدن روش پخت غذاها را آورده ایم تا افراد دیابتی بتوانند بیماری خود را بهتر مدیریت کنند.

۱٫ به جای کره و روغن در غذاها از آووکادو یا روغن زیتون استفاده کنید. آووکادو بافت غذا را قوام می بخشد و همچنین حاوی فیبر است که برای سلامت قلب شما مفید می باشد.

۲٫ به جای شکر برای شیرین کردن از شیره انگور یا عسل استفاده کنید. همچنین سعی کنید تا حد امکان قند را از برنامه خود حذف کنید.

 

 

طرز تهیه غذا برای دیابتی ها
طرز تهیه غذا برای دیابتی ها

 

 

۳٫ سراغ غذاهای اصیل ایرانی بروید. خورش های زیادی در الگوی غذای ایرانی وجود دارد که بسیار برای افراد دیابتی مفید هستند. بیشتر این خورش های ترکیب انواع حبوبات و گوشت هستند که می توانید با مقداری برنج یا نان میل کنید و نگران بالا رفتن قند خون خود نباشید. البته توجه داشته باشید که در تهیه و طبخ ان روغن زیادی استفاده نکنید. که در این صورت دچار چاقی می شوید.

۴٫ به جای آرد سفید و تصفیه شده از آرد حبوبات یا مغزها مثل آرد نخودچی برای طبخ غذا استفاده کنید.

۵٫ روش طبخ غذا در برنامه مدیریت دیابتی بسیار مهم است. بهترین شیوه پخت در این بیماری آب پز کردن یا کبابی است. سعی کنید به صورت کلی شیوه سرخ کردن غذاها را ترک کنید. با اب پز یا کبابی می توانید مقدار کمی از روغن های گیاهی مانند زیتون یا کنجد نیز استفاده کنید تا علاوه بر خوش طعمیع قند خون شما پس از صرف غذا به تدریج بالا رود.

۶٫ برای هر وعده غذای تازه درست کنید. همیشه به تعداد افراد غذا تهیه کنید و از پخت غذای زیاد اجتناب کنید, زیرا در این صورت برای تمام کردن ان شاید مجبور به پرخوری شوید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها

غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها

غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها دیابت نوع ۲ بیماری است که در سراسر دنیا تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *