غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها
غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها

غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها

غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها

دیابت نوع ۲ بیماری است که در سراسر دنیا تعداد زیادی را درگیر کرده است. در مدیریت این بیماری اصل مهم رژیم غذایی بر مبنای نکات تغذیه دیابتی ها است. کنترل دریافت کربوهیدرات, دریافت غذا به اندازه نیاز و متناسب با نوع و میزان دارو از نکات مهم اسن رژیم غذایی است.

در برنامه غذایی دیابتی افراد مبتلا ممنوعیت کاملا از یک غذا یا یک ماده غذایی را ندارند. بلکه باید در نوع و میزان غذاها دقت داشته باشند. همانطور که در مطالب قبلی ذکر شده است ابزاری در علم تغذیه وجود دارد به نام شاخص گلایسمی که میزان بالا رفتن قند خون را پس از مصرف یک ماده غذایی نشان می دهد. ترجیح بر این است که افراد دیابتی از مواد غذایی با شاخص گلایسمی پایین استفاده کنند. به طور مثال غلات سبوس دار شاخص گلایسمی پایینی دارند و قندهای ساده مانند شکلات و ابنبات شاخص گلایسمی بالایی دارند که به محض خورده شدن سریع باعث بالا رفتن قند خون می شوند که این در افراد دیابتی دردسرزا خواهد بود و در طولانی مدت باعث بروز عوارض ثانویه ناشی از دیابت می شود.

در اینجا برخی از غذاهای مناسب دیابتی را معرفی کرده ایم البته باید طبق رژیم غذایی خود که از مشاور تغذیه دریافت کرده اید حجم غذا را مشخص کنید.

جو پرک, شیر و گردو
این مخلوط برای کنترل قند خون فوق العاده است و مواد مغذی بسیار خوبی را به بدن شما می رساند.

غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها
غذاهای خوشمزه برای دیابتی ها

املت
املت سبزیجات مانند کمی قارچ, فلفل دلمه ای, سبزی معطر و پنیر کم چرب, به همراه تخم مرغ نیز غذایی عالی برای افراد دیابتی است. این غذا پر از پروتئین است و موجب کنترل اشتها و دریافت کالری می شود.

سالاد مرغ
سینه مرغ را به همراه سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی, فلفل دلمه ای, اسفناج, هویج و سیب زمینی می توانید گریل کنید. با اب لیمو یا آب نارنج به آن طعم دهید و نوش جان کنید . این غذا نیز غذایی پر پروتئینی است.

میگو
میگو را نیز همانند سینه مرغ می توانید طبخ کنید. میگو سرشار از چربی های مفید است که موجب کاهش التهاب در بدن شما می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

طرز تهیه غذا برای دیابتی ها

طرز تهیه غذا برای دیابتی ها

طرز تهیه غذا برای دیابتی ها دیابت نوع ۲ بیماری قند خون بالا است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *