ریحان در دوران بارداری
ریحان در دوران بارداری

ریحان در دوران بارداری

ریحان در دوران بارداری

خواص شگفت انگیز ریحان در دوران بارداری
ریحان حاوی ویتامین, املاح, فیبر است که سبزی مناسبی برای دوران بارداری معرفی می شود. ریحان را به صورت خام همراه غذا یا در سوپ می توان میل کرد.

خواص آن:

۱٫تنظیم انعقاد خون – ریحان حاوی مقدار خوبی ویتامین K است که نقش حیاتی در حفظ سلامت مادر و جنین در طول بارداری دارد. ویتامین K ویتامین انعقادی خون است و از دست رفتن خون را جلوگیری می کند.

۲٫رشد و تکامل جنین
ریحان غنی از ویتامین A است که موجب رشد و تکامل مناسب جنین می شود. ویتامین A به رشد قلب, چشم ها, ریه ها و سیستم عصبی مرکزی جنین کمک می کند.

۳٫ شکل گیری استخوان های جنینی
ریحان حاوی منگنز است. منگنز به تشکیل بافت استخوانی و غضروفی جنین کمک می کند. همچنین منگنز آنتی اکسیدان قوی است که استرس اکسیداتیو و تخریب بافتی را کاهش می دهد و از آسیب سلولی در مادر باردار جلوگیری می کند.

 

ریحان در دوران بارداری
ریحان در دوران بارداری

 

 

۴٫ تامین خون سالم
ریحان حاوی فولات است. فولات یکی از اجزای اصلی تشکیل خون می باشد که در دوران بارداری نیاز به آن افزایش می یابد. همچنین فولات از نقص های ژنتیکی جنینی (نقص لوله عصبی) جلوگیری می کند.

۵٫جلوگیری از کم خونی
ریحان منبع بسیار خوب آهن است. آهن به تشکیل هموگلوبین کافی و افزایش تعداد گلبول های قرمز خون کمک می کند. این گیاه فوق العاده مانع از ایجاد کم خونی در مادران باردار و بروز خستگی می شود.

۶٫تقویت سیستم ایمنی
ریحان غنی از ویتامین های مختلفی مانند ویتامین E, C, ریبوفلاوین, نیاسین است. همچنین منبع خوب املاح معدنی مانند روی, فسفر, منیزیوم, مس, منگنز و پتاسیم می باشد. همه این ریزمغذی های موجود در ریحان به تقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به بیماری در دوران بارداری کمک می کند.

نکته آخر در مورد مصرف ریحان دردوران بارداری؛ باید بگوییم در مصرف هیچ ماده غذایی حتی اگر آن غذا بسیار مفید و ضروری است زیاده روی نکنید. زیاده روی در هر چیز قطعا عوارض خاص خود را برای سلامتی خواهد داشت. موارد یاد شده با مصرف متعادل از این سبزی فوق العاده برای مادر ایجاد می شود.

شاد باشید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *