کاهش وزن با غذاها
کاهش وزن با غذاها

کاهش وزن با غذاها

کاهش وزن با غذاها
اضافه وزن و چاقی مشکل شایع امروزی بشر است و بیشتر کشورهای پیشرفته دچار این هستند. دریافت غذای بیش از حد نیاز و فعالیت جسمانی پایین باعث بروز اضافه وزن و به صورت پیشرفته آن چاقی مفرط می شود.
چاقی علاوه بر تاثیرات منفی بر شرایط جسمانی و سلامت؛ اثرات منفی بر روحیه و اعتماد به نفس فرد مبتلا دارد. اغلب افراد چاق اعتماد به نفس پایینی دارند و از شرایط جسمانی خود منزجر هستند. همچنین چاقی باعث پیرتر به نظر رسیدن می شود که این خود از دیگر اثرات منفی آن است.

کنترل اشتها و غذاهای دریافت یکی از اصول مهم در کنترل وزن است. در این بین برخی از مواد غذایی هستند که با خوردن آن ها احساس سیری و پری بیشتری به فرد دست می دهد و در نتیجه طی روز کالری کمتری دریافت می کند. محدودیت دریافت کالری خود باعث کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می شود. البته توصیه ما این است حتما زیر نظر مشاور تغذیه برنامه کاهش وزن داشته باشید. رژیم های لاغری غیر علمی و خودسرانه خود باعث به خطر افتادن سلامتی است که برخی از آن ها در کوتاه مدت و برخی در دراز مدت پدیدار می شود و غیر قابل جبران هستند.

پس به سلامتی خود احترام بگذارید!

کاهش وزن با غذاها
کاهش وزن با غذاها

به اندازه کافی منابع پروتئینی دریافت کنید. حبوبات و بنشن منبع بسیار خوب پروتئین و کربوهیدرات هستند که علاوه بر تامین آمینواسیدهای لازم برای بدن؛ حاوی فیبر می باشند و موجب سیری طولانی مدت هستند.

رژیم رنگین کمانی داشته باشید! از همه انواع و اقسام سبزیجات فصلی و تازه مصرف کنید. سبزیجات با رنگ های مختلف حاوی آنتی اکسیدان های متفاوتی هستند که به سلامتی و همچنین کاهش التهاب در بدن کمک می کنند.

غلات کامل سبوس دار دریافت کنید. نان سنگک بهترین نان است. از نان های فرآوری شده و فاقد ریزمغذی مانند نان باگت کمتر دریافت داشته باشید. این نان ها خود باعث یبوست بیشتر در شما نیز می شوند.

آداب درست غذا خوردن را به درستی انجام دهید. ننوشیدن آب در بین غذا و آرام و به خوبی جویدن غذا, استفاده از بشقاب کوچک از جمله راهکارهای خوب برای کنترل اشتها هستند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کاهش وزن و لاغری سریع

کاهش وزن و لاغری سریع

کاهش وزن و لاغری سریع راه های زیادی برای کاهش وزن و لاغری سریع وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *