خوردن پنیر در بارداری
خوردن پنیر در بارداری

خوردن پنیر در بارداری

خوردن پنیر در بارداری
پنیر غذا مورد علاقه شماست؟ ولع زیادی به خوردن آن دارید؟ در اینجا در مورد ایمن بودن یا نبود پنیر صحبت کرده ایم, برای پاسخ به سوال خود این پست را بخوانید.

 

 

فواید مصرف پنیر در دوران بارداری
پیش از بررسی ایمن بودن مصرف آن در دوران بارداری بهتر است در مورد فواید آن برای سلامتی بگوییم.

در طول دوران بارداری نیاز مادر به کلسیم تقریبا ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی گرم در روز است. کلسیم نه تنها برای رشد و تکامل بافت استخوانی جنین نیاز است بلکه برای تنظیم سیستم عصبی و گردش خون نیز کاربرد دارد و ضروری است. پنیر یکی از منابع غذایی غنی از کلسیم است و با مصرف آن به میزان کافی کلسیم به بدن مادر می رسد.

خوردن پنیر در دوران بارداری
پنیر در بارداری ایمن است و مشکل زا نیست و اختلالی ایجاد نخواهد کرد. البته هرکس با توجه به شرایطش باید رژیم غذایی خاص خود را داشته باشد. پس حتما در دوران بارداری زیر نظر یک مشاور تغذیه باشید.

هر زمان دچار ولع و هوس به خوردن غذا کردید برای جلوگیری از دریافت بیش از حد کالری می توانید از منابع لبنی مانند ماست, انواع پنیر, کشک استفاده کنید.

 

 

 

خوردن پنیر در بارداری
خوردن پنیر در بارداری

 

 

انواع پنیر
پنیر انواع مختلفی دارد و به دلیل فرآیند تخمیری برای حفظ جمعیت میکروب های مفید روده نیز مصرف آن مفید است. تنها نکته مهم و اساسی در مصرف پنیر, پاستوریزه بودن آن است. سعی کنید در دوران بارداری برای پرهیز از انواع بیماری محصولات لبنی غیر پاستوریزه شده و محلی مصرف نکنید.

زمان مصرف پنیر
بهترین زمان مصرف پنیر در میان وعده عصر است. محصولات لبنی کلسیم بالایی دارند و خوردن پنیر یک انتخاب مغذی آگاهانه است. پنیر را همراه سبزی خوردن تازه, گردو, مویز, کره با نان تازه سنگک و بربری می توان میل کرد.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *