غذاهای مفید برای بیماران قلبی
غذاهای مفید برای بیماران قلبی

غذاهای مفید برای بیماران قلبی

غذاهای مفید برای بیماران قلبی

سبزیجات بخورید تا قلبی سالم داشته باشید!
فشار خون متاسفانه بیماری زمینه ای بیماری های قلبی و عروقی است که در سال های اخیر در سراسر دنیا و ایران بسیار شایع شده است. اصلی ترین دلیل ابتلا به این بیماری و سایر بیماری های مزمن مانند دیابت, چاقی و کبد چرب را می توان رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک جسمانی معرفی کرد.

در رژیم غذایی ناسالم یکی از مهمترین مشکلات همگانی عدم مصرف سبزیجات و خوردن بیش از حد غذاهای غلیظ مانند لازانیا, ماکارانی, پاستا و … است. خوردن سبزیجات به خصوص سبزی خوردن به همراه غذا موجب کاهش سطح کلسترول خون, کاهش فشار خون و کاهش التهاب در عروق می شود. خوردن سبزیجات مانند کاهو, کلم, هویج و غیره تمایل به خوردن غذاهای ناسالم را نیز کاهش می دهند در نتیجه فرد به اندازه نیازش کالری دریافت می کند و دچار پرخوری نمی شود.

یکی دیگر از موارد ابتلا به بیماری های قلبی مصرف زیاد غذاهای فست فودی, محصولات تجاری که حاوی کالری و چربی بالایی هستند, است.چربی های ترانس از اصلی ترین دلایل ابتلا به امراض قلبی می باشند.

 

 

غذاهای مفید برای بیماران قلبی
غذاهای مفید برای بیماران قلبی

 

 

غذاهای مفید برای بیماران قلبی

خوردن سبزیجات به کنترل اشتها و کاهش ولع به غذا کمک مهمی می کند. هرچه فرد کنترل بهتر روی اشتها خود داشته باشد در کنترل وزن خود موفق تر است. چاقی و اضافه وزن یکی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند.

سبزیجات مختلف حاوی مقدار مناسبی سدیم و پتاسیم هستند. تناسب درست بین دو الکترولیت سدیم و پتاسیم مانع از فشار خون بالا و بیماری های قلبی است. همچنین پتاسیم موجب دفع سدیم اضافی از بدن است و عروق را منعطف و سالم حفظ می کند.

سبزیجات را به شکل خام به عنوان میان وعده مانند کاهو به همراه سکنجبین, هویج خرد شده و … می توانید میل کنید و یا با افزودن آن ها به غذاهایی مانند انواع سوپ و آش سبزیجات, خورشت سبزیجات, املت مصرف کنید. البته توجه داشته باشید که از حداقل ممکن چربی در غذاهایتان استفاده کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میوه مفید برای قلب

میوه مفید برای قلب

میوه مفید برای قلب | ۱۴ خوراکی دوستدار قلب هر ماده غذایی که وارد بدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *