رژیم غذایی کبد چرب گرید 2
رژیم غذایی کبد چرب گرید 2

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲

بیماری کبد چرب که ناشی از سبک زندگی ناسالم شامل رژیم غذایی نامناسب, بی تحرکی و است با تغییر برخی رفتارها می تواند برگشت پذیر باشد. در این بین مصرف برخی از مواد غذایی دوستدار سلامت کبد می تواند به بازیابی سلامتی آن کمک کند.

چغندر
چغندر را به شکل مختلف مانند لبو می توانید میل کنید. چغندر منبع بسیار خوب ترکیبات فعال گیاهی مانند بتائین است که برای سلامت کبد و کلیه ها ضروری می باشد. چغندر به پاکسازی خون, دفع چربی های اضافی و حفظ سلول ها از آسیب کمک می کند.

توت تازه
خانواده توت ها مانند توت سفید, توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های قوی و غنی از آنتوسیانین ها می باشد که در تحقیقات مشاهده شده است که به استحکام دیواره عروقی, تقویت عملکرد قلب و عروق و پاکسازی کبدی کمک می کند.

رژیم غذایی کبد چرب گرید 2
رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲

نارنگی
نارنگی منبع خوب ویتامین ث است که به تولید کلاژن, حفظ سلامت بافت کبدی و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.
همچنین سایر مرکبات مانند پرتقال و لیمو حاوی فلاونوئید ها که آنتی اکسیدان های قوی و ضد التهابی هستند و به کاهش التهاب در بدن و سلامت کبد کمک می کنند.

زردچوبه
زردچوبه گیاهی دارویی است که در بیماری های مختلف مانند دیابت و کبد چرب تاثیر خوبی در روند درمان دارد. جزء ضد التهابی زردچوبه به سلامت بافت کبد و جلوگیری از آسیب های سلول کمک می کند.

انگور
انگور به ویژه انگور دانه دار, منبع بسیار خوب OCPs) oligomeric procyanidins)؛ که آنتی اکسیدانی قوی است و از تخریب ژن سلولی جلوگیری می کند. همچنین این ترکیب موجب کاهش التهاب در مفاصل, کاهش سرعت فرآیند پیری و حفظ سلامت کبد می شود.

انبه
انبه از میوه های گرمسیری است که با میزان بالای آنتی اکسیدان ها به تقویت عملکرد مغزی کمک و از ایجاد عفونت های قارچی و ویروسی جلوگیری می کند. همچنین مصرف این میوه موجب حفظ سلامت کبد و تقویت سیستم گردش خون است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چاقی و سرطان کبد

چاقی و سرطان کبد

چاقی و سرطان کبد با پیرفت علم و تکنولوژی؛ مدرن و ماشینی شدن زندگی ها, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *