خرید به سبک دیابتی ها
خرید به سبک دیابتی ها

خرید به سبک دیابتی ها

خرید به سبک دیابتی ها

اگر مبتلا به دیابت هستید این مقاله را بخوانید تا هنگام خرید کردن, تناسبات بیماری خود را نیز رعایت کنید.

رفتن به فروشگاه بدون هدف و برنامه ریزی ممکن است برای افراد دردسر ساز شود. حال اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز باشید و سراغ غرفه خوراکی ها بروید قطعا دچار سردرگمی بین دیابت و سلامتی می شوید.

توصیه اول این است که به هنگام خرید حتما دنبال مواد غذایی تازه باشید, از میوه ها, سبزیجات, گوشت و ماهی تازه آن ها را انتخاب کنید. بهتر است از خرید مواد غذایی منجمد پرهیز کنید.

بدون لیست خرید به فروشگاه نروید. حتما قبل از خرید رفت یک فهرست از احتیاجات غذایی را بنویسید و همراه خود ببرید. سعی کنید اصلا خارج از لیست خود چیزی برندارید! به این ترتیب با دیدن خوراکی های مختلف وسوسه نمی شوید و همه را انتخاب نمی کنید. بدون برنامه خرید کردن باعث می شود شما هر خوراکی که جالب و جذاب است را بی توجه به بیماری خود انتخاب کنید.

خرید به سبک دیابتی ها
خرید به سبک دیابتی ها

گرسنه به خرید نروید! این یکی از قدیمی ترین توصیه ها برای همه افراد به خصوص افراد چاق و یا دیابتی است. وقتی گرسنه هستید بیشتر سراغ خوراکی های مضر می روید. اگر فرد دیابتی گرسنه با قند خون پایین به خرید برود هر ماده غذایی شیرینی را تمایل دارد بخرد و این با برنامه غذایی دیابتی ممکن است منافات داشته باشد.

همه جای فروشگاه سرک نکشید! لازم نیست تمام فروشگاه را بررسی کنید. فقط لیست خود را در سبد قرار دهید و خرید را پایان دهید!

بهتر است به هنگام خرید نان و غلات, نوس سبوس دار که رنگ تیره تر و قهوه ای دارد را انتخاب کنید. سبوس حاوی فیبر است که به تنظیم قند خون شما کمک می کند. نان باگت, نان تست و لواش نان مناسبی برای افراد دیابتی نیستند.

گول تبلیغات را نخورید! هر محصولی که برچسب “رژیمی” دارد لزوما رژیمی نیست و برای شما مفید نمی باشد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *