ماه ششم بارداری چه بخوریم
ماه ششم بارداری چه بخوریم

ماه ششم بارداری چه بخوریم

ماه ششم بارداری چه بخوریم

تبریک! شما دیگر وارد ماه ششم بارداری شده اید و به زودی مادر خواهید شد. ورود به ماه ششم یعنی حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری تقریبا پایان یافته و الان تمایل زیادی به خوردن غذا دارید, البته جنین هم با توجه به سرعت رشد بالا به مواد مغذی احتیاج دارد. تمیال زیاد به غذا خوردن در همه اوقات در ماه ششم طبیعی است.

در این بین نکته مهم علاوه بر غذا خوردن, درست غذا خوردن است. آنچه که شما می خورید تاثیر مهمی روی رشد و تکامل جنین دارد. به همین دلیل است که گفته می شود تغذیه سه ماهه سوم بارداری بسیار مهم است.

چه بخوریم؟
به طور کلی غذا خوردن سالم در همه دوران بارداری مهم است. در سه ماهه سوم بارداری سرعت رشد جنین زیاد است به همین خاطر باید مراقب رژیم غذایی خود باشید تا حداکثر نیازهای تغذیه ای او را تامین کنید.

در اینجا در مورد بخش های کلی رژیم غذایی در این ماه بارداری صحبت می کنیم. نکته مهمی که وجود دارد و باید به خاطر بسپارید نسخه ای که برای یک مادر مفید بوده است لزوما برای شما کارکرد مثبت نخواهد داشت. پس برای حفظ سلامت خود و جنین با مراجعه به مشاور تغذیه رژیم غذایی بارداری دریافت کنید.

۱٫ پروتئین
پروتئین یکی از اصلی ترین مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری است. گوشت قرمز ( ترجیحا گوسفندی), مرغ, ماهی, تخم مرغ بهترین منابع غذایی پروتئینی می باشند. همچنین حبوبات نیز حاوی آمینواسیدها هستند. بهترین شکل دریافت پروتئین همراه کردن حبوبات با گوشت ها است. خورش های ایرانی به این شکل هستند.

 

ماه ششم بارداری چه بخوریم
ماه ششم بارداری چه بخوریم

 

۲٫ کربوهیدرات
نان و برنج قوت غالب ایرانیان است. توصیه می شود از نان های فرآوری شده و تهیه شده از آرد سفید کمتر استفاده کنید. نان سنگک بهترین نان است. توصیه دیگر برای افزایش خاصیت برنجع به هنگام خیساندن برنج در اب کمی پودر سبوس به آن اضافه کنید.

۳٫ سبزیجات
سبزیجات حاوی فیبر و مواد مغذی هستند که برای سلامت مادر و جنین مهم است. با پیشرفت روند بارداری یبوست مادر به علت تغییرات هورمونی بیشتر می شود. مصرف منابع فیبری مانند انواع سبزیجات تازه و فصلی به دفع بهتر کمک می کند.

۴٫ محصولات لبنی
شیر و محصولات لبنی منبع غنی از کلسیم هستند. اگر تا به حال نمی خوردید از این ماه در برنامه غذایی خود بگنجانید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *