خوردن تمشک در بارداری
خوردن تمشک در بارداری

خوردن تمشک در بارداری

خوردن تمشک در بارداری

آیا خوردن تمشک در بارداری بلامانع است؟

تمشک میوه کوچک و لذیذی است. در دوران قدیم تمشک نقش درمانی در عفونت های ملایم را داشته است. مصرف متعادل تمشک مانند هر میوه دیگری در بارداری مشکلی ایجاد نمی کند. به هنگام مصرف حواستان باشد تا حتما آن ها را به خوبی بشویید. تمشک نشسته ممکن است آلوده به انگل, باکتری یا میکروارگانیسم های بیماری زا باشد که قطعا در دروان بارداری باعث دردسر خواهند شد!

فواید خوردن تمشک در دوران بارداری
تمشک موجب تقویت احساس چشایی و ترشح بزاقی دهان می شود در نتیجه به افزایش اشتهای مادر کمک می کند. در اینجا برخی دیگر از فواید تمشک را بیان کرده ایم.

۱٫کمک به رشد مغزی جنین
تمشک منبع خوب انرژی است که از احساس خستگی و بی حالی این دوران جلوگیری می کند. ریزمغذی های موجود در این میوه به رشد مغزی جنین کمک می کند.

خوردن تمشک در بارداری
خوردن تمشک در بارداری

۲٫مانع از نقص جنینی
تمشک غنی از فولات است. فولات ریز مغذی ضروری برای تشکیل لوله عصبی و مغز جنینی است.

۳٫ رفع یبوست
تمشک محتوای فیبر است که به هضم و پیشگیری از سوء هاضمه کمک می کند. فیبر نامحلول موجود در آن با جذب اب در روده موجب تسهیل دفع مدفوع نیز می شود.

۴٫ استحکام و تقویت استخوان ها
محتوای کلسیم و منیزیمی این میوه به تقویت استخوان هاو دندان ها کمک می کند. منیزیم موجود در تمشک جذب پتاسیم و کلسیم در بدن را تسهیل می کند و موجب استحکام استخوان های جنین می شود. همچنین سایر مواد مغذی و املاح معدنی نیز به رشد و تکامل استخوان جنین کمک کننده است.

۵٫ جلوگیری از خونریزی
تمشک حاوی ویتامین k است. این ویتامین در ایجاد لخته خون و انعقاد خون نقش صروری دارد. همچنین محتوای ویتامین ها و املاح معدنی این میوه به بهوبد زخم و پیشگیری از پوکی استخوان در مادر کمک می کند.

۶٫ پیشگیری از سرطان
ریزمغذی های موجود در این میوه فواید پیشگیری کنندگی دارند. تمشک حاوی آنتوسیانین و ترکیبات گیاهی فعالی است که علاوه بر طعم مطبوع آن, خواص ضد سرطانی نیز دارد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

خوردن توت در بارداری

خوردن توت در بارداری

خوردن توت در بارداری تغذیه دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *