خوردن توت در بارداری
خوردن توت در بارداری

خوردن توت در بارداری

خوردن توت در بارداری

تغذیه دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم است. استفاده از همه انواع خوراکی های سالم و طبیعی تقریبا همه ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز برای رشد و تکامل جنین و اعمال حیاتی مادر را به خوبی تامین می کنند.

در اینجا به بررسی مصرف توت در دوران بارداری پرداخته ایم.

توت میوه ای شیرین و خوشمزه است و در رنگ های مختلف وجود دارد. مصرف این نوع میوه در بارداری بلامانع است. خوردن توت یک عادت خوب در بارداری است. توت را قبل از مصرف حتما به خوبی بشویید. میوه نشسته ممکن است حاوی انگل یا باکتری باشد و مادر را دچار مسمومیت کند.

فواید سلامتی مصرف توت

۱٫ مصرف توت موجب تنظیم تکامل جنین و زایمان است. توت قرمز موجب انقباضات و انبساط عضلات رحمی است در نتیجه به زایمان راحت کمک می کند. برگ های توت در درمان گرفتگی های عضلانی در بارداری, تهوع, درد, خستگی و خواب آلودگی موثر است.

خوردن توت در بارداری
خوردن توت در بارداری

۲٫ توت مانع از نقص جنینی است. توت حاوی مقادیر زیادی فولات است موجب حفظ سلامت لوله عصبی, قلب و عروق, اسکلت استخوانی جنین می شود.

۳٫مصرف توت به هضم بهتر غذا در مادر کمک می کند. فیبر و منگنز موجود در توت از سوءهاضمه جلوگیری و به تنظیم متابولسم و وزن گیری مادر کمک می کند.

۴٫ تقویت سیستم ایمنی با مصرف توت ممکن است. محتوای بالای آنتی اکسیدان و ریزمغذی های موجود در توت به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین این میوه سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی مانند روی است که به بهبود سیستم ایمنی کمک کننده است.

۵٫پیشگیری از سرطان با مصرف متعادل توت ها
توت سرشار از الاژیک اسید و آنتی اکسیدان ها است که از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنند.

۶٫درمان عفونت ها با مصرف توت امکان پذیر است. خوردن توت در دوران بارداری از رشد باکتری و قارچ های مضر در بدن مادر و بروز عفونت ها به خصوص در ناحیه واژن جلوگیری می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

خوردن تمشک در بارداری

خوردن تمشک در بارداری

خوردن تمشک در بارداری آیا خوردن تمشک در بارداری بلامانع است؟ تمشک میوه کوچک و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *