خردل در بارداری
خردل در بارداری

خردل در بارداری

خردل در بارداری
آیا مصرف خردل در دوران بارداری ایمن است؟
بارداری ممکن است باعث تمایل بیش از حد به برخی مواد غذایی و افزایش اشتهای زیاد شود. درحالی که ممکن است خردل زیاد مصرف کنید اما باید بدانید در دوران بارداری باید مراقب آنچه می خورید و آنچه می نوشید باشید.

خردل گیاهی از خانواده براسیکا که بومی اروپا است. گیاه خردل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی, ترکیبات گیاهی فعال و فلاوونوئید ها است که به بارداری موفق و سلامت کمک می کند.

خوردن خردل در دوران بارداری بلامانع است. شما می توانید خردل را به شکل های مختلف سس, برگ ها یا به صورت دانه مصرف کنید. البته باید توجه داشته باشید که زیاده روی نکنید. افراط در خردل در دوران بارداری ممکن است آسیب زا باشد. مصرف بیش از حد آن باعث سقط جنین می شود. با پزشک خود در مورد میزان مصرف آن سوال کنید.

فواید سلامتی مصرف خردل در دوران بارداری

۱٫پیشگیری از سرطان
خردل سرشار از ترکیبات گیاهی فعال است که به پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش کمک می کند. دانه های خردل مانع از رشد سلول های سرطانی است و از پیشرفت سلول های سرطانی در دوران بارداری پیشگیری می کند.

خردل در بارداری
خردل در بارداری

۲٫تنظیم آسم
محتوای منیزیمی و سلنیوم در خردل خاصیت ضد التهابی قوی دارند. در نتیجه مصرف خردل می تواند به پیشگیری از آسم, سرماخوردگی کمک کند.

۳٫کنترل وزن
خردل غنی از تیامین, فولات, ریبوفلاوین و دیگر ویتامین ها است که به تنظیم متابولیسم در دوران بارداری و کمک به کنترل وزن می کند.

۴٫ تقویت و بهبود سیستم ایمنی
خردل غنی از املاح معدنی مثل آهن, منیزیم و مس است. محتوای املاح معدنی موجود در خردل به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری ها و عفونت کمک می کند. سولفور موجود در دانه های آن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *