بیماری کبد چرب
بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب –  چرا باید از بیماری کبد چرب پیشگیری کنیم ؟؟؟

وظایف حیرت انگیز کبد برای سلامتی بدن
کبد انسان یکی از خارق العاده ترین ارگان ها در بدن است . بیشتر افراد اینکه وظیفه کبد متابولیزه کردن چربی و تنظیم سطح قند خون است را به خوبی می دانند . همچنین در مورد بیماری های کبدی مانند کبد چرب , سیروز و هپاتیت تا حدودی بیشتر افراد آگاهی دارند .

کبد شما قند خون تان را تنظیم می کند .
کبد سالم قند اضافی دریافتی را به شکل گلیکوژن در خود ذخیره می کند . افراد با کبد چرب و یا کبد ملتهب قادر نیستند که گلیکوژن را به خوبی ذخیره کنند . در نتیجه سطح قند خون به خوبی در این افراد تحت کنترل قرار نمی گیرد .
راه حل تقویت عملکرد کبد است . داشتن رژیم غذایی سالم و متنوع یکی از اصلی ترین فاکتورهای حفظ سلامت کبد است .

بیماری کبد چرب
بیماری کبد چرب

کبد به مقابله با عفونت ها کمک می کند .
کبد حاوی سلول های تمایز یافته “کوپفر ” است که نوعی سلول ماکروفاژ سیستم ایمنی می باشد . ماکروفاژها باعث بلعیده شدن مواد اضافی ( میکروارگانیسم ها , سلول های مرده و … ) و پاکسازی جریان خون هستند .
سلنیوم یکی از ریزمغذی های ضروری برای تقویت عملکرد کبد برای کمک به سیستم ایمنی است . سلنیوم موجب فعال شدن آنزیم های کبدی است .

کبد هورمون تیروئیدی را تحت تاثیر قرار می دهد .
کمبود تولید و ترشح هورمون های تیروئیدی یکی از دلایل اضافه وزن است . کبد جایی است که هورمون تیروئیدی را به شکل فعال در می آورد . اختلال در عملکرد کبد باعث اختلال در سطح هورمون های تیروئیدی می گردد .

کبد بر احساسات شما موثر است .
ضعف عملکرد کبد باعث بی حوصلگی , تندخویی و زودرنجی در قرد می شود . زنان با کبد ناسالم از دردهای پیش قاعدگی , بیشتر رنج می برند . زیرا سطح استروژن در این دوران در بدن فرد بالا می رود , و وظیفه کبد است تا هورمون مازاد خون را متابولیزه و دفع کند . در صورتی کهکبد وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد , احساسات فرد بسیار نوسان خواهد داشت.

کبد در تولید فاکتورهای انعقادی نیز نقش دارد .

با توجه به نقش های ذکر شده , برای سلامت کبد خود فکری کنیم …

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

اختلالات کبدی و مشکلات گوارشی

اختلالات کبدی و مشکلات گوارشی

اختلالات کبدی سلامت کبد را به خطر می اندازند ! رنگ پریدگی, ضعف و بی‌حالی, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *