راه های درمان کبد چرب
راه های درمان کبد چرب

راه های درمان کبد چرب

راه های درمان کبد چرب

راه های درمان کبد چرب
کبد پاک کننده جریان خون است . تمام مواد زائد و سموم برای دفع , باید از کبد عبور کنند . در صورتی کبد وظیفه خود را به خوبی انجام دهد , جزیان خون پاک و سلامت فرد تضمین شده است . در صورتی که در وظایف کبد خللی ایجاد شود , فرد دچار خستگی , درد و افسردگی می شود .
سیستم فیلتراسیون کبد برای دفع مواد زائد مانند سلول های مرده , سلول های ناسالم , میکروارگانیسم ها , سموم و …طراحی شده است . اختلال در عملکرد کبد باعث مشکلات سلامتی مزمن می شود .
بیشتر سمومی که هر روزه ما در تماس هستیم , محلول در چربی هستند . سموم محلول در چربی به سختی از بدن دفع می شوند و تمایل دارند تا در نقاط چربی بدن انباشته شوند . مغز نیز بافت چربی است در صورتی که سموم در مغز تجمع کنند باعث اختلالات و افزاش احتمال زوال مغزی می شود . انباشته شدن سموم در مغز باعث اختلال در عملکرد غدد آدرنال است .

به عنوان مرحله ای از فرایند سم زدایی ؛ کبد سموم را از ترکیباتی محلول در چربی به ترکیباتی محلول در آب تبدیل می کند تا به راحتی از طریق مدفوع , ادرار و تعریق دفع شوند . در صورتی که مسیر دچار اخلال شود , سموم در بدن تجمع کرده و به صورت مزمن عوارض هایی برای سلامتی بدن دارند .

 

راه های درمان کبد چرب
راه های درمان کبد چرب

 

چطور فیلتراسیون کبدمان را تقویت کنیم ؟؟؟

توصیه های پیشگیری از کبد چرب را مطالعه کنید .

افرادی که دچار ضعف عملکرد کبد می باشند , تمایل بیش از حدی به شکر و شیرینی دارند . زیرا به طور طبیعی کبد میزان گلوکز اضافی را در خود ذخیره کرده و به هنگام نیاز روانه جریان خون می کند . این در حالی است که در افراد با التهاب کبد و یا مبتلا به کبد چرب , ذخیره گلیکوژن با دشواری همراه است و کبد به وظیفه خود برای تنظیم قند خون به خوبی عمل نمی کند . به همین جهت برای حفظ ثبات سطح قند خون خود بهتر است از موادغذایی باش اخص گلایسمی پایین استفاده کنید .

سبزیجات تازه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید . سبزیجات حاوی موادمعدنی و ویتامین های مورد نیاز برای سم زدایی می باشند .

به اندازه کافی پروتئین بخورید . پروتئین و چربی بسیار سیرکننده می باشند و باعث می شوند احساس گرسنگی کمتری در طی روز داشته باشید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

درمان بیماری کبد چرب

درمان بیماری کبد چرب با چند راهکار ساده

درمان بیماری کبد چرب با چند راهکار ساده درمان بیماری کبد چرب کبد چرب یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *