بهترین ورزش برای دیابتی ها
بهترین ورزش برای دیابتی ها

بهترین ورزش برای دیابتی ها

بهترین ورزش برای دیابتی ها

راه های کنترل قند خون بالا با ورزش های استقامتی
دیابت بیماری قند خون بالا است. یکی از اصلی ترین راه های درمانی و کنترل دیابت, ورزش کردن است. تاثیرات مثبت ورزش های هوازی روی سلامت افراد دیابتی به خوبی شناخته شده است و همه از آن آگاهی دارند. ورزش های استقامتی نیز مانند ورزش هوازی اثرات مثبتی روی کنترل قند خون بالا دارد.

در برنامه مدیریت دیابت توجه کمتری به ورزش های استقامتی می شود و توصیه بیشتر مشاورین سلامت انجام ورزش های هوازی مانند دویدن, پیاده روی و دوچرخه سواری است.

انجام دو تا سه بار ورزش استقامتی در طول هفته روی کنترل قند خون موثر است. در اینجا فواید انجام این نوع ورزش را بیان کرده ایم:

۱٫ اثرگذاری بهتر هورمون انسولین – انجام ورزش استقامتی به انتقال گلوکز موجود در خون به داخل سلول ها کمک می کند.

۲٫ انجام این نوع ورزش به کاهش قند خون کمک می کند. ورزش استقامتی موجب افزایش جذب گلوکز توسط عضله ها می شود و در نتیجه قند خون کاهش می یابد.

۳٫ افزایش عضله سازی با انجام ورزش استقامتی موجب کاهش وزن می شود زیرا بافت عضلات از نظر متابولیکی فعال است و کالری می سوزاند.

۴٫ ورزش استقامتی به افزایش سطح متابولیسم بدن کمک می کند و در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید.

۵٫ انجام ورزش به خصوص ورزش های استقامتی موجب کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی می شود.

۶٫ورزش موجب استحکام هرچه بیشتر استخوان ها می شود. قند خون بالا با اتصال به پروتئین کلاژن باعث تضعیف بافت استخوانی در افراد دیابتی است.

بهترین ورزش برای دیابتی ها
بهترین ورزش برای دیابتی ها

اگر تا به حال ورزش نمی کرده اید و با خواندن این فواید به انجام ورزش علاقه مند شده اید باید بدانید به آرامی و تدریجا باید ورزش را شروع کنید. هرگز به یکباره ورزش شدید نکنید.

در مورد ورزش های استقامتی: وزنه برداری یا دستگاه های ورزشی حتما زیر نظر متخصص ورزشی, ورزش کنید تا دچار اسیب دیدگی نشوید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت بیماری دیابت, از بیماری های رایج متابولیکی امروزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *