اهمیت وعده های غذایی
اهمیت وعده های غذایی

اهمیت وعده های غذایی

اهمیت وعده های غذایی

بعد از خواندن این مقاله دیگر هرگز وعده های غذایی خود را حذف نخواهید کرد!

تحقیقات نشان داده اند که حذف یک وعده غذایی و گرسنگی کشیدن برای سلامتی بسیار مضر است و عادت نادرستی می باشد.

تاثیر صبحانه برای سلامت بدن
حذف خوردن صبحانه برای کاهش دریافت کالری و لاغر شدن یکی از اشتباه ترین کارهاست. صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است و موجب تنظیم سرعت سوخت و ساز بدن است.
همچنین نخوردن شام و یا نهار نیز همین آثار منفی را برای بدن دارد. بدن شما تفاوت بین گرسنگی و برنامه کاهش وزن را متوجه نمی شود.

اینجا برخی از آثار منفی گرسنگی کشیدن و حذف وعده های غذایی را بیان کرده ایم.

سوءهاضمه و ضعف دستگاه گوارش
با گرسنگی کشیدن سرعت هضم و حرکات دستگاه گوارش کند می شود و این عوارض جانبی مانند بروز یبوست و نفخ دارد. زمانی که شما منظم در ساعات مشخصی غذا می خورید, دستگاه گوارشتان نیز عملکردی منظم خواهد داشت.

اهمیت وعده های غذایی
اهمیت وعده های غذایی

ضعف سیستم عصبی و مغز
باید بدانید که بیشترین بافت مغز از چربی تشکیل شده است. وقتی شما به میزان کافی چربی و کالری به مغز نمی رسانید, برای حفظ انرزی سرعت عملکرد خود را کاهش می دهد. این را در روزهای ماه رمضان که روزه داری می کنید به خصوص در ساعات پایانی حتما احساس کرده اید. به خاطر آوردن چیزی, حفظ کردن مطلبی خیلی دشوارتر می شود همچنین تمرکز نیز کاهش می یابد.

سلامت و زیبایی پوست و مو
غذاخوردن فقط تامین کننده کالری برای شما نیست. خوردن غذاها در وعده های غذایی منظم؛ ویتامین, املاح معدنی و پروتئین را برای نیازهای حیاتی بدن شما تامین می کند. در صورتی که به میزان کافی غذا نخورید مواد مغذی به ناخن, پوست و مو نخواهد رسید در نتیجه به خوبی رشد نخواهند کرد و زیبایی خود را از دست می دهند.

بد اخلاقی
منظم غذا خوردن موجب تنظیم قند خون می شود. در صورتی که به طور منظم غذا نخورید قند خون شما افت می کند و در نتیجه نسبت به محیط حساس تر و تحریک پذیرتر و ممکن است خیلی زود از کود در بروید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com فیبر و بارداری.

فیبر و بارداری .۴ مزیت شگفت انگیز فیبر در بارداری

فیبر و بارداری . از مصرف فیبر در بارداری غافل نشوید! فیبر و بارداری ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *