آنتی بیوتیک و چاقی
آنتی بیوتیک و چاقی

آنتی بیوتیک و چاقی

آنتی بیوتیک و چاقی | آنتی بیوتیک‌ها چاق می‌کنند!

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به خاطر کوچکترین علائم سرماخوردگی سریع آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آنتی بیوتیک‌ها برای درمان بیماری بسیار مفید هستند اما مصرف خودسرانه و بیش از حد آن عوارض منفی بر سلامت دارد.مصرف آنتی بیوتیک آسیب زیادی به بدن وارد می‌کند. مصرف آنتی بیوتیک‌ها با بروز بیماری‌های متابولیکی مانند چاقی , دیابت و اختلال سیستم متابولیسمی بدن در ارتباط است.
یکی از عوارض آنتی بیوتیک‌ها اضافه وزن و چاقی است. به همین جهت توصیه می‌شود هیچ‌گاه بدون تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده نکنید.

آنتی بیوتیک باعث از بین رفتن باکتری‌های مضر و حتی مفید موجود در روده می‌شوند, که این مسئله منجر به تضعیف سیستم ایمنی می‌گردد.

در دستگاه گوارش انسان به ویژه در روده, میلیاردها میکروب درحال رشد و تکثیر هستند که نسبت جمعیت این باکتری‌ها در سلامت بدن مهم است.باکتری‌های موجود در روده مسئول سوخت و ساز هستند در صورت هرگونه تغییر در جمعیت میکروبی روده کنترل وزن دشوار خواهد بود.مصرف آنتی بیوتیک‌ها به صورت مزمن باعث بروز اختلالات متابولیکی است.

 

آنتی بیوتیک و چاقی
آنتی بیوتیک و چاقی

 

همچنین مصرف طولانی آنتی بیوتیک باعث مقاومت آنتی بیوتیکی می‌شود که در این صورت باکتری‌های با جهش ژنی نسبت به آن دارو مقاوم شده و دیگر آنتی بیوتیک در درمان موثر نخواهد بود.

یکی از وظایف باکتری‌های مفید روده تنظیم هورمون گرلین است. این هورمون در کنترل میزان چربی بدن و احساس گرسنگی موثر است. در صورت مصرف مداوم آنتی بیوتیک این باکتری‌های مفید از بین می‌روند که تنظیم اشتها و سیری فرد مختل می‌شود, افزایش سطح این هورمون باعث افزایش احساس سیری است و در نتیجه آن چاقی و اضافه وزن است.

رژیم غذایی و ورزش دو اصل برای کاهش وزن و لاغری هستند.اگر به فکر سلامتی خود هستید , هرگز خودسرانه و بدون تجویز پزشک انتی بیوتیک مصرف نکنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کاهش متابولیسم بدن

کاهش متابولیسم بدن

کاهش متابولیسم بدن با افزایش سن چرا با افزایش سن, سرعت سوخت و ساز کاهش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *