کنترل دیابت نوع دو

کنترل دیابت نوع دو

کنترل دیابت نوع دو با اصلاح سبک زندگی

به سوی تندرستی…

دیابتی بودن محدودیتی برای زندگی نیست! شما می توانید با پیروی از رژیم غذای اصولی, فعالیت بدنی مناسب و اصلاح سبک زندگی دیابت را مغلوب کنید.

در کنار رژیم و ورزش ؛ سبک زندگی شما نیز بسیار مهم است در این مقاله سبک زندگی سالم در دیابت را بررسی خواهیم کرد.

دیابت نوع ۲ بیماری است که در اثر اختلال عملکرد هورمون انسولین و بالا ماندن قند در خون در ارتباط است. که در صورت عدم کنترل و درمان این بیماری عوارض خطرناکی برای فرد خواهد داشت.

 

کنترل وزن
چاقی و اضافه وزن خود یکی از علل ابتلا به دیابت نوع ۲ است. همچنین کنترل بیماری در افراد چاق بسیار دشوارتر است. وزن اضافی و چربی زیاد بدن باعث کاهش اثرگذاری و عملکرد هورمون انسولین است. اولین قدم برای اصلاح سبک زندگی کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل است.

کنترل دیابت نوع دو
کنترل دیابت نوع دو

کاهش استرس و خواب کافی
دومین قدم در اصلاح سبک زندگی کاهش تنش و اضطراب های کلی زندگی است. استرس مزمن باعث بالا نگهداشتن سطح قند خون است که در بیماران دیابتی کنترل قند خون را با دشواری روبرو می کند. همچنین خواب کافی و عمیق علاوه بر کاهش اضطراب , موجب کنترل قند خون و کنترل وزن است. هر بزرگسال سالم به طور متوسط به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه احتیاج دارد. بهترین زمان خوابیدن ۱۰ شب است. کم خوابی حتی باعث افزایش مقاومت به انسولین می شود. خواب اصلی ترین راه برای تجدید قوا و انرژی است در صورتی که به صورت کافی نخوابید انرزی کافی برای ورزش کردن و فعالیت بدنی را ندارید.

مراقب سلامت خود باشید!
کنترل و مدیریت دیابت نوه ۲ خود یکی از فاکتورهای اصلی اصلاح سبک زندگی است. در مدیریت بیماری, ویزیت منظم با پزشک متخصص ضروری است. حتما مراقب وزن خود باشید. چک آپ منظم قند خون و ادرار , ویزیت دندانپزشک و بررسی سلامت دهان و دندان, ویزیت چشم پزشکو بررسی بینایی و چک آپ سلامت کلی را در برنامه خود داشته باشید.

قند خون خود را پایش کنید!
علاوه بر ملاقات منظم با پزشک خود, حتما دستگاه های خانگی تست قند خون را در منزل داشته باشید. پایش قند خون به کنترل رژیم و آنچه می خورید کمک می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم با کنترل صحیح دیابت کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. دیابت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *