کدام مواد غذایی قند دارند
کدام مواد غذایی قند دارند

کدام مواد غذایی قند دارند ؟

کدام مواد غذایی قند دارند ؟

قند اگر در حد نیاز و طبیعی مصرف شود هیچ گونه اثر سوء بر سلامتی ندارد. سوخت اصلی مغز از گلوکز که نوعی قند است باید تامین شود. اما مشکل از جائی آغاز می شود که مردم بسیار بیشتر از حد نیاز از قندها استفاده می کنند و میزان شیوع به بیماری ها مزمن در سال های اخیر بسیار بالا رفته است. یکی از علل ابتلا به انواع بیماری های مزمن نظیر کبد چرب, چاقی, دیابت, پرفشاری خون ناشی از دریافت زیاد از حد قند و محصولات حاوی آن است.

بیشتر میوه ها حاوی قند هستند. قند جزئی از طبیعت است و بدن برای تامین انرژی به آن احتیاج دارد. قند میوه ها فروکتوز است. قند موجود در شیر دی ساکاریدی به نام لاکتوز است. مشکل این است که دریافت زیاد قند و محصولات قندی مانند انواع آبمیوه ها, نوشابه ها, کیک و شیرینی, شکلات اثر منفی بر سلامتی دارد. برخی از مواد غذایی حتی طعم شیرینی نیز ندارند. پس نمیتوانید صرف طعم شیرین به وجود قند در آن ماده غذایی پی ببرید.

در اینجا برخی از مواد خوراکی که حاوی قند بالایی هستند را معرفی کرده ایم.

انواع سریال و گرانول های صبحانه
بیشتر تبلیغات حاکی از آنند که این مواد غذایی بسیار سالم, پرفیبر و به کنترل وزن کمک می کنند. در حالی که حاوی مقدار زیادی قند اضافه شده هستند. به جای استفاده از این محصولات تجاری, خودتان در منزل با مغزیجات خام, میوه های خشک, شکلات تلخ و … یک صبحانه کم قند و طبیعی تهیه کنید.

 

کدام مواد غذایی قند دارند
کدام مواد غذایی قند دارند

 

 

سس کچاپ
اگر تا به حال به برپسب سس نگاه نکرده اید؛ اجزاء سس را بخوانید. انواع سس ها حتی سس های خیلی تند نیز حاوی قند بالایی هستند. شما می توانید خودتان با فلفل دلمه ای, فلفل, گوجه فرنگی, انار, تمر هندی و … غذاهای خود را طعم دهید و از قند زیاد در امان باشید!

آبمیوه های صنعتی
کنسانتره های میوه که به صورت صنعتی تهیه می شوند نیز حاوی مقدار زیادی قند هستند. گول تبلیغات را نخورید! و در منزل با آبمیوه گیری, آبمیوه خانگی برای خود تهیه کنید. حتما از میوه های فصلی و تازه استفاده کنید.

ماست طعم دار
انواع ماست های طعم دار نیز حاوی قند هستند که بهتر است در مصرف ان ها زیاده روی نکنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها آیا خوردن میوه برای افراد دیابتی مجاز است یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *