سبزیجات کم کربوهیدرات
سبزیجات کم کربوهیدرات

سبزیجات کم کربوهیدرات

سبزیجات کم کربوهیدرات برای لاغری

کاهش وزن و لاغری یک از موضوعات پر چالش امروزی است که تقریبا بیشتر جوامع به آن مبتلا هستند. در این بین افرادی سودجو با تبلیغات غیر منطقی مدعی لاغری سریع و بدون بازگشت می باشند و افراد بدون اطلاع از عوارض ناشی از این گونه رژیم ها, سلامتی خود را دست آن ها می سپارند.

اضافه وزن در غالب افراد طی مدت زمان طولانی ایجاد شده است پس این غیر منطفی است که بخواهید به طور مثال در سه روز وزن کم کنید و لاغر شوید.

به سلامت جسم و روج خود احترام بگذارید و برای لاغری با متخصص تغذیه مشورت کنید.

رزیم غذایی و انجام ورزش دو اصل مهم کاهش وزن هستند. در اینجا برخی از سبزیجات کم کالری و کم کربوهیدرات را معرفی کرده ایم که شما در برنامه لاغریخود می توانید از آن ها استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید صرفا خوردن این سبزیجات منجر به لاغری شما نمی شوند بلکه باید ورزش کنید و کنترل دریافت کالری داشته باشید.

سبزیجات کم کربوهیدرات
سبزیجات کم کربوهیدرات

اسفناج
اسفناج سبزی برگ سبز تیره ای است که حاوی آنتی اکسیدان ها, ویتامین و املاح معدنی مختلفی مانند فولات, بتاکاروتن, ویتامین K است. از این سبزی می توانید در انواع غذاها, سوپ و آش استفاده کنید. بورانی اسفناج و نرگسی دو غذای محبوب ایرانی هستند که با اسفناج تهیه می شوند.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین ث, پتاسیم و ویتامین A است. یک لیوان گوجه خرد شده تنها ۳۲ کالری انرژی دارد. لیکوپن موجود در آن که باعث رنگ قرمز می شود آنتی اکسیدان قوی است که موجب سلامت قلب است. در غذاهای خود به جای رب گوجه صنعتی از گوجه فرنگی تازه و یا آب آن استفاده کنید.

خیار
خیار صیفی بسیار کم کالری است که یک لیوان خرد شده آن تنها ۵ کالری دارد. خیار یک آبرسان فوق العاده است که در روند کاهش وزن به طراوت و زیبایی پوست کمک می کند.

کلم
کلم سرشار از ویتامین های مختلف مانند K و C است. همچنین دارای مقادیر زیادی منگنز, فیبر و ویتامین ب۶ است. خانواده کلم مانند کلم بروکلی, گل کلم, کلم پیچ همگی دارای این خاصلی می باشند. می توانید در غذاهای خود از کلم استفاده کنید یا به صورت سالاد از فواید آن ها بهره مند شوید.

 

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *