کبد چرب گرید 2 و سلیاک
کبد چرب گرید 2 و سلیاک

کبد چرب گرید ۲ و سلیاک

کبد چرب گرید ۲ و سلیاک

کبد چرب گرید ۲ و سلیاک
افراد مبتلا به بیماری سلیاک , بیشتر در معرض خطر ابتلا به کبد چرب می باشند .
بیماری کبد چرب , بیماری مدرنی است که شیوع بسیار بالایی دارد . انباشته شدن بیش از حد چربی در بافت کبد باعث چرب شدن کبد می شود . چربی باعث ایجاد التهاب در داخل کبد و تخریب سلول های کبدی می گردد . افزایش التهاب در کبد باعث بالا رفتن آنزیم های کبدی است که در آزمایش خون به خوبی قابل تشخیص است .

تصور اشتباه آن است که بیشتر مردم فکر می کنند کبد چرب تنها در افراد دچار اضافه وزن و چاقی رخ می دهد . این درست است که شیوع کبد چرب در چاق ها , به علت وجود چربی بیش از حد در ناحیه شکم , بیشتر است ؛ اما فقط در چاق ها اتفاق نمی افتد .

چاقی شکمی و دریافت بیش از حد کربوهیدرات و شکر دو فاکتور اصلی ابتلا به کبد چرب است . اما عوامل دیگری در ابتلا به این بیماری نقش دارند که ممکن است حتی افراد لاغر نیز دچار چربی کبد شوند !

کبد چرب گرید 2 و سلیاک
کبد چرب گرید ۲ و سلیاک

انباشته شدن چربی در سلول های کبدی باعث تخریب و اسیب به آنها می شود . علل دیگری نیز می توانند باعث آسیب به سلول های کبدی شوند مانند : ویروس ها , بیماری خود ایمنی , داروها , سندرم روده چکه کن ( leaky gut ) و سایر اختلالات روده ای .

سلیاک بیماری خود ایمنی است که باعث ایجاد مشکلات در روده می شود , و خیلی تعجب برانگیز نیست که باعث آسیب و تخریب سلول های کبدی شود .

در مطالعات اخیر مشاهده شده است ۳۷% افراد مبتلا به سلیاک دچار بیماری های کبدی می شوند .

در صورتی که دچار کبد چرب و بالا رفتن انزیم های کبدی شده اید , بد نیست از پزشک خود بخواهید تست سلیاک انجام دهید .

در صورتی که علت کبد چرب , بیماری سلیاک بوده باشد با داشتن رژیم فاقد گلوتن و درمان سندرم روده چکه کن به راحتی می توان کبد چرب را درمان نمود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم غذایی کبد چرب گرید 2

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲ بیماری کبد چرب که ناشی از سبک زندگی ناسالم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *