کاهش وزن پس از دوران بارداری
کاهش وزن پس از دوران بارداری

کاهش وزن پس از دوران بارداری

کاهش وزن پس از دوران بارداری

کاهش وزن پس از بارداری
اضافه وزن پس از زایمان کاملا طبیعی است و به راحتی قابل رفع شدن است. به جای پیروی از رژیم های کاهش وزن عجیب غریب که سلامت خود و نوزادتان را به خطر می‌اندازد و حتی شیردهی را مختل می‌کند , بهتر است با یک رژیم اصولی و سالم وزن کم کنید و شیردهی موفقی داشته باشید.

توصیه‌هایی برای کاهش وزن مادران جدید را در این مقاله آورده ایم:

۱٫ممکن است تصور کنید هرچه کمتر بخورید و وعده های غذایی را حذف کنید زودتر به وزن قبل بارداری خواهید رسید. در حالی که دقیقا نتیجه آن برعکس است. تازه مادران بسیار نگران تغذیه و شیر نوزادشان هستند همین استرس و حذف وعده غذایی خود باعث اضافه وزن بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که رژیم غذایی سالم و متعادل دارید.

۲٫ به جای آن که وعده های غذایی حجیم داشته باشید و اصلا میان وعده نخورید!, بهتر است حجم وعده را کاهش دهید و همچنین میان وعده های کوچک و مغذی بخورید.

 

 

کاهش وزن پس از دوران بارداری
کاهش وزن پس از دوران بارداری

 

 

۳٫ حالا که مادر شده اید بیشتر از قبل به مواد مغذی ضروری نیاز دارید پس سراغ غذاهای مغذی و مقوی بروید. غذای پرکالری و فاقد ارزش غذایی تنها باعث چاقی شما است و سودی هم برای نوزاد ندارد!

۴٫آب کافی به بدن خود برسانید. بخش بیشتر شیر مادر آب است. هر بار شیردادن بخش زیادی آب از دست می‌رود و کم آبی بدن شما حتی حجم شیر را نیز کم می‌کند. پس به اندازه کافی آب و مایعات بنوشید. شیر, آب میوه خانگی و طبیعی و آب سبزیجات تازه انتخاب های خوبی برای آبرسانی به بدن هستند.

۵٫ فعالیت بدنی! مثل همیشه افزایش تحرک جسمانی یکی زا توصیه های اصلی است. متاسفانه مردم امروزی حداقل فعالیت را دارند و بیشتر ساعات روز نشسته اند. ورزش و حتی پیاده روی ساده بر روی سطح صاف با سرعت ملایم علاوه بر افزایش حجم شیر در کنترل وزن پس از زایمان بسیار موثر است.

۶٫کم خوابی ممنوع! بی خوابی های مادرانه باعث افت متابولیسم و اضافه وزن بیشتر می‌شود .کم خوابی حتی باعث کاهش حجم شیر است. پس بهتر است ساعاتی را به خود اختصاص دهید. نوزاد را به پدرش بسپارید و با خیال راحت بخوابید.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *