کاهش وزن تا عید - سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن تا عید !
کاهش وزن تا عید - سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن تا عید !

کاهش وزن تا عید – سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن تا عید !

کاهش وزن تا عید

سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن تا عید !

کاهش وزن تا عید با مصرف سبزیجات خوشمزه
مصرف بیشتر سبزیجات موجب کاهش دریافت کالری و در نتیجه آن موجب لاغری و کاهش وزن می شود. سبزیجات با کالری بسیار پایینی که دارند سرشار از ریزمغذی های ضروری هستند
در بین سبزیجات برخی نقش فوق العاده ای در کاهش وزن دارند . کالری پایین و قدرت سیرکنندگی بالا از ویژگی های مهم سبزیجات برای لاغری است.

سبزیجات غیرنشاسته ای بهترین انتخاب برای ذخیره کالری!
سبزیجات غیر نشاسته ای دارای کمترین مقدار کالری می باشند و برای برنامه کاهش وزن انتخابی مناسب هستند . اسفناج , کلم , کلم پیچ , بروکلی , هویج , کرفس , خیار , آرتیشو , بادنجان , پیاز , قارچ و انواع فلفل از بهترین سبزیجات غیر نشاسته ای کم کالری می باشند.
یک لیوان سبزیجات برگ سبز تیره خام مانند اسفناج , کلم و کاهو تنها ۱۰ کالری انرژی دارد. یک لیوان خیار خرد شده تنها ۱۶ کالری و یک لیوان هویج خرد شده ۵۰ کالری انرژی دارد . به این ترتیب می توانید یک ظرف بزرگ سالاد از انواع مختلف سبزیجات میل کنید بدون آن که نگران میزان کالری باشید.
این سبزیجات پر آب کالری پایین و سشار از فیبر می باشند . همانطور که می دانید دریافت کافی فیبر به کنترل وزن کمک شایانی می کند .

کاهش وزن تا عید - سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن تا عید !
کاهش وزن تا عید – سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن تا عید !

سبزیجات نشاسته ای نیز خوب می باشند !!!
این سبزیجات از سبزیجات غیر نشاسته ای کالری بیشتری دارند , اما برای کاهش وزن موثرند. سیب زمینی , نخود سبز , کدو حلوایی و ذرت از جمله سبزیجات نشاسته ای هستند . اگر گرسنگی ضمن برنامه کاهش وزن برایتان سخت است , سبزیجات نشاسته ای انتخاب خوبی برای رفع گرسنگی است ضمن آن که کالری کمی نیز دارند. یک لیوان سیب زمینی آب پز ۱۴۰ کالری انرژی دارد . یک لیوان ذرت حاوی ۱۴۰ کالری و یک لیوان نخود سبز حاوی ۱۳۰ کالری می باشد.

بنشن و حبوبات بیشتر مصرف کنید!
حبوبات مانند لوبیا چیتی , لوبیا چشم بلبلی , نخود و عدس حاوی مقادیر بالایی مواد مغذی مختلف و پروتئین می باشند. مانند سیب زمینی , حبوبات نیز قدرت سیرکنندگی بالایی دارند. این قدرت سیر کنندگی بخاطر وجود فیبر و پروتئین است.
حبوبات نسبت به سبزیجات نشاسته ای کالری بیشتری دارند اما تاثیرات کنترل اشتها خوبی دارند . یک لیوان لوبیا قرمز پخته حاوی ۲۲۵ کالری است. یک لیوان عدس پخته ۲۳۰ کالری دارد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن کاهش وزن و لاغری از تمایلات بسیار رایج امروزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *