چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم
چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم ؟

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم
سرعت متابولیسم در بدن میزان سوخت انرژی و چربی را مشخص می کند . افرادی که سرعت متابولیسم در آن ها طبیعی است به راحتی در وزن ایده آل خود باقی می مانند . اما در صورتی که سطح متابولیسم افت کند فرد دچار چاقی و اضافه وزن می شود . که در این صورت کاهش وزن با سختی روبرو می شود . این مورد در افراد لاغر نیز صادق است . افزایش بیش از حد سرعت متابولیسم در افراد باعث لاغری فرد است .

فاکتورهای مختلفی بر سرعت متابولیسم بدن موثر است . متاسفانه شما قادر به تغییر سن یا ژن نیستید اما فاکتورهای دیگری وجود دارد که با اصلاح آن ها می توانید متابولیسم خود را تنظیم کنید . غذاهای که انتخاب می کنید بر کاهش یا افزایش سطح متابولیسم شما موثر است .

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم
چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم

بهترین غذاها برای بهبود سوخت و ساز بدن

سبزیجات سبز به ویژه بروکلی
همه ما به خوبی می دانیم که سبزیجات برای سلامتی مفید است . مصرف کافی سبزیجات موجب تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت کبد می باشد . کبد اندام قوی چربی سوزی است و سبزیجات با تامین مواد مغذی ضروری موجب بهبود عملکرد کبد می گردد . سبزیجات برگ سبز میزان کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند بنابراین با کالری بسیار کم , احساس سیری بسیار خوبی برای فرد دارند . بروکلی به طور ویژه برای متابولیسم مفید است زیرا حاوی ماده معدنی کمیاب کروم است . کروم موجب حفظ سطح خون است و از نوسانان گلوکز در خون جلوگیری می کند .

فلفل قرمز
اضافه کردن مقداری فلفل قرمز به غذا باعث افزایش حرارت بدن می شود و به این ترتیب توانایی بدن برای چربی سوزی افزایش میابد . فلفل تند باعث افزایش سرعت گردش خون و کاهش نفخ می گردد.

زیتون
زیتون غذایی سرشار از موادمغذی است که به همراه غذاهای مختلف می توان میل کرد . زیتون ها سرشار از چربی های مفید هستند که فشار خون را تنظیم می کند و احساس سیری خوبی به فرد می دهند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

افزایش سرعت متابولیسم بدن

افزایش سرعت متابولیسم بدن

افزایش سرعت متابولیسم بدن راه هایی برای افزایش سوخت و ساز بدن با سبک زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *