افزایش سرعت متابولیسم بدن
افزایش سرعت متابولیسم بدن

افزایش سرعت متابولیسم بدن

افزایش سرعت متابولیسم بدن

راه هایی برای افزایش سوخت و ساز بدن
با سبک زندگی نشسته که بیشتر افراد حداقل میزان فعالیت جسمانی را دارند متابولیسم بدن کاهش می یابد. در این مقاله درباره برخی راه های افزایش سرعت سوخت و ساز بدن صحبت کرده ایم.

متابولیسم فرایندی شیمیایی است که سوخت (غذای خورده شده) را به انرژی تبدیل می کند. تمام افعال حیاتی بدن مانند تنفس, حرکت, خواب و غیره جز این متابولیسم هستند و بدن برای انجام این افعال انرژی مصرف می کند.

عضله سازی به افزایش سرعت سوخت و ساز کمک می کند.
بافت عضلانی, از نظر متابولیکی بافتی فعال است و انرژی مصرف می کند. با افزایش سن سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می یابد و در صورتی که فرد پرخوری کند دچار اضافه وزن و چاقی می شود که این برای سلامتی مضر است. در صورتی که ورزش انجام شود و بافت عضلانی تشکیل بشود بدن از نظر سوخت و ساز فعال تر خواهد بود و احتمال بروز چاقی و در پی آن بیماری های مزمن کمتر خواهد شد.

افزایش سرعت متابولیسم بدن
افزایش سرعت متابولیسم بدن

چشم بر هم گذاشتن!
کمبود خواب یا بی نظمی در خوابیدن خود باعث اختلال و افت سرعت سوخت و ساز بدن است. خواب ناکافی احتمال ابتلا به بیماری های متابولیک مانند دیابت نوع ۲, بیماری قلبی, سکته را افزایش می دهد.

مدیریت رژیم غذایی
به برنامه غذا خوردن خودع حجم وعده ها و تعداد آن ها دقت کنید و اگر نیاز به تجدید نظر دارد آن را اصلاح کنید. پرخوری, کم خوری و محدودیت دریافت کالری, نامنظم غذا خوردن, حذف وعده ها همگی باعث کاهش سرعت سوخت و ساز بدن می شوند. بدن خود را در شرایط بحرانی قرار می دهد و کمترین انرژی را مصرف می کند. که این امر در طولانی مدت باعث ازدیاد وزن است.

ورزش و رژیم
زیر نظر متخصص رژیم غذایی داشته باشید و حتما ورزش را جز جدانشدنی برنامه زندگی خود قرار دهید.

چک آپ سلامتی
پیش از هر چیز ابتدا به مراجعه به پزشک آزمایش چک آپ کلی انجام دهید. زیرا در برخی موارد افراد مبتلا به کم کاری تیروئید هستند و از بیماری خود آگاهی ندارند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم ؟

چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد کنیم چگونه سوخت و ساز بدن را زیاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *