چگونه تا عید چاق شویم ؟ چگونه در یک ماه 10 کیلو چاق شویم ؟
چگونه تا عید چاق شویم ؟ چگونه در یک ماه 10 کیلو چاق شویم ؟

چگونه تا عید چاق شویم ؟ چگونه در یک ماه ۱۰ کیلو چاق شویم ؟

چگونه تا عید چاق شویم ؟ چگونه در یک ماه ۱۰ کیلو چاق شویم ؟

چگونه تا عید چاق شویم ؟
برای چاق شدن و رسیدن به وزن ایده آل باید کالری دریافتی روزانه فرد افزایش یابد . در بیشتر مواقع افراد لاغر اشتهای کافی برای یک وعده غذایی حجیم را ندارند , به همین جهت توصیه می کنیم تعداد وعده های بیشتر با حجم کمتر داشته باشند . در برنامه افزایش وزن میان وعده ها نقش مهمی دارند . با توجه به آن که غالب اسنک های موجود پرکالری ولی فاقد ریزمغذی های ضروری می باشند پس بهتر است میان وعده خانگی تهیه کنید .

۱٫یکی از بهترین میان وعده ها برای افزایش وزن می توانید میوه های خشک و مغزها مانند بادام , گردو و …. را به همراه شکلات به خوبی مخلوط کنید . این مخلوط خوشمزه سرشار از پروتئین و پرکالری است . برای افزایش میزان پروتئین این مخلوط می توانید از مغزهای پر پروتئین مانند بادام و پسته استفاده کنید .

۲٫ ماست میوه ای – شما می توانید انواع میوه های خشک , مغزها و یا دانه ها مانند تخم افتابگردان را به ماست پرچرب اضافه کنید و به هنوان میان وعده معذی و مقوی میل کنید .

۳٫ ماهی تن – کنسرو ماهی سرشار از پروتئین , سالم و آماده است . علاوه بر پروتئین حاوی ویتامین های گروه ب , سلنیوم و مقداری اسید چرب امگا-۳ می باشد .

۴٫ تخم مرغ آب پز – تخم مرغ بسیار مغذی است .تخم مرغ علاوه بر پروتئین , حاوی املاح معدنی کمیاب و ویتامین های گروه ب است . یک تخم مرغ کاملا پخته شده حاوی ۶ گرم پروتئین است.

چگونه تا عید چاق شویم ؟ چگونه در یک ماه 10 کیلو چاق شویم ؟
چگونه تا عید چاق شویم ؟ چگونه در یک ماه ۱۰ کیلو چاق شویم ؟

۵٫ سبزیجات – سبزیجات را می توانید با کره بادام زمینی , شکلات , خامه و … میل کنید .

۶٫ لقمه های خانگی برای خود تهیه کنید . نان , پنیر و سبزی از لقمه های سنتی سفره های ایرانی است . شما می توانید به جای سبزی , پنیر را همراه سیاه دانه , مویز , گردو میل کنید .

۷٫ آجیل – انواع مغزها به صورت خام و خشکبار میان وعده ای سرشار از ریزمغذی های ضروری می باشد .

۸٫ کره مغزها – کره بادام زمینی , کره فندق , کره پسته و … میان وعده هایی پرکالری می باشند .

۹٫ شیک پروتئینی – مغزها ( بادام , پسته , فندق , گردو و … ) , دانه ها ( تخم آفتابگردان , تخم کدو , کتان و … ) , کنجد , پودر نارگیل و بستنی را به شیر اضافه کنید و همه را باهم مخلوط کنید . برای افزایش میزان پروتئین شیک , میتوانید چند قاشق شیر خشک نیز اضافه کنید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

مواد غذایی مفید برای مغز

مواد غذایی مفید برای مغز را میشناسید؟ غذاهایی که ما میخوریم چه عملکردی بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *