چگونه بفهمیم دیابت داریم یا نه
چگونه بفهمیم دیابت داریم یا نه

چگونه بفهمیم دیابت داریم یا نه ؟

چگونه بفهمیم دیابت داریم یا نه ؟ | ۵ نشانه برای تشخیص دیابت

پیر شده اید یا دیابت دارید؟
با افزایش سن و پیر شدن؛ مقداری ریزش مو, خستگی و بی حالی و … ممکن است طبیعی باشد. اما ممکن است نشانه از ابتلا به بیماری باشد و نه پیری!

دیابت بیماری قند خون بالا که در سراسر جهان جمعیت زیادی را درگیر کرده است. افراد ۴۵ سال و بالاتر, بیشتر در معرض آن هستند. حتی برخی از آن ها مبتلا به پری دیابت ( دیابت پنهان) هستند و از بیماری خود طالاعی ندارند! که این خود بسیار خطرناک تر است.

ریزش مو و کاهش قدرت بینایی
کاهش قدرت شنوایی, بینایی ممکن است به عنوان علائمی برای پیری تلقی شود. اگرچه تحقیقات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت دو برابر بیشتر از افراد سالم در معرض ناشنوایی هستند.
دیابت عروق خونی و اعصاب را تخریب می کند که این در مورد بافت چشم و گوش نیز صادق است. قند خون بالا باعث اختلال در گردش خون است. همچنین شکل عدسی چشم نیز در اثر قند خون بالا بهم می ریزد و در نتیجه کم بینایی در افراد مبتلا ایجاد می شود.

چگونه بفهمیم دیابت داریم یا نه
چگونه بفهمیم دیابت داریم یا نه

انرژی پایین و تحریک پذیری بالا
با افزایش سن طبیعی است که سطح انرژی انسان افت کند. اما ابتلا به دیابت خستگی مفرط و بی حوصلگی شدیدی را در برخی افراد به وجود می آورد. زیرا قند موجود در خون به صورت سیکل طبیعی وارد چرخه سوخت انرزی درون سلول می شود. در نتیجه انرژی فرد پایین خواهد بود.

دفع ادرار زیاد و تشنگی بیش از حد
تکرر ادرار و عطش از نشانه های بارز ابتلا به دیابت نوع ۲ می باشند. قند خون بالا باعث تخریب و اسیب به سلول های کلیوی است.

کاهش وزن ناگهانی
کاهش وزن و لاغری با برنامه منظور نیست. بلکه از دست دادن وزن بدون هیچ برنامه ریزی یکی از علائم و شنانه های ابتلا به دیابت نوع ۲ است که باید جدی گرفته شود.

نشانه های عجیب
با افزایش سن ممکن است پوست چروک شود, زخم ها دیر خوب شوند و گاهی احساس بی حسی در دست و پا احساس شود.اما بدانید ابتلا به دیابت و عدم تشخیص و کنترل به موقع آن دقیقا همین نشانه ها را به دنبال خواهد داشت.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *