چه بخوریم تا چاق شویم ؟ - اگر می خواهید تا عید چاق شوید ,بخوانید!
چه بخوریم تا چاق شویم ؟ - اگر می خواهید تا عید چاق شوید ,بخوانید!

چه بخوریم تا چاق شویم ؟ اگر می خواهید سریع تا عید چاق شوید ,بخوانید!

چه بخوریم تا چاق شویم ؟

اگر می خواهید سریع تا عید چاق شوید ,این مقاله را بخوانید!

چه بخوریم تا چاق شویم ؟ چگونه تا عید ۱۰ کیلو چاق شویم ؟
در برنامه های افزایش وزن مهمترین نکته افزایش دریافت موادغذایی سالم و مغذی به همراه ورزش است .افزایش دریافت کالری کل نسبت به کالری موردنیاز موجب افزایش وزن می شود . البته در این پروسه مصرف برخی گیاهان و مکمل های تغذیه ای زیر نظر متخصص تغذیه بسیار کمک کننده می باشند .

ویتامین D
انجام ورزش های مقاومتی در برنامه افزایش وزن , به افزایش توده عضلات – به جای چربی – منجر می شود .ویتامین دی موجب افزایش فعالیت های ورزشی و قوای جسمانی می شود . در مطالعه انجام شده بر روی افراد لاغر و کم وزن مشاهده شد که افرادی که دچار کمبود ویتامین دی می باشند , توده عضلانی کمتری نیز دارند . ویتامین دی بر عملکرد عضلات موثر است . همچنین ویتامین دی مانع از صدمات و آسیب های ورزشی است .
برای دریافت ویتامین دی کافی بهتر است در معرض نور خورشید قرار بگیرید . از منابع غذایی ویتامین دی میتوان به ماهی و تاحدی شیر اشاره کرد . در صورتی که مایلید مکمل ویتامین دی مصرف کنید حتما از پزشک خود مشورت بگیرید.

چه بخوریم تا چاق شویم ؟ - اگر می خواهید تا عید چاق شوید ,بخوانید!
چه بخوریم تا چاق شویم ؟ – اگر می خواهید تا عید چاق شوید ,بخوانید!

ب کمپلکس و افزایش وزن
۸ ” ویتامین ب ” که به اسم کلی “ب کمپلکس” شناخته می شوند , از ریزمغذی های اصلی برای افزایش وزن و چاق شدن می باشند . ویتامین های گروه ب در متابولیسم , در تبدیل کربوهیدرات و چربی به سوخت قابل استفاده سلول ها نقش دارند . همچنین ویتامین های گروه ب موجب انتقال آمینواسید های به بافت عضلانی می گردند . در نتیجه مصرف ویتامین های گروه ب در برنامه افزایش وزن بسیار ضروری است . غلات کامل و سبوس دار , گوشت , حبوبات و سبزیجات حاوی انواع مختلف ویتامین های گروه ب می باشند.
تزریق عضلانی و یا مصرف قرص های “ویتامین ب” تنها با نظر پزشک متخصص انجام گیرد.

اسیدچرب ضروری امگا-۳
اسید چرب امگا-۳ به افزایش وزن و چاق شدن کمک می کند . همچنین مصرف منابع این اسید چرب پس از تمرینات ورزشی کوجب تسریع ریکاوری عضلات می گردد. ماهی , اجیل و مغزها مانند گردو و بادام از بهترین منابع امگا۳ می باشند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چگونه در ماه رمضان چاق شويم ؟

چگونه در ماه رمضان چاق شویم ؟

چگونه در ماه رمضان چاق شویم ؟ چگونه در ماه رمضان چاق شویم | آیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *