چرا من چاق نمیشم؟ - من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !
چرا من چاق نمیشم؟ - من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

چرا من چاق نمیشم؟ من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

چرا من چاق نمیشم؟

من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

چرا من چاق نمیشم؟

چگونه تا عید چاق شویم ؟

راه سریعی برای چاق شدن هست ؟

اینها سوالاتی است که از طرف بسیاری از کاربران برای ما ارسال شده است.همراه ما باشید…

برای افزایش وزن دو نکته مهم حائز اهمیت است :۱- دریافت کالری کافی  ۲- دریافت پروتئین کافی

داشتن رژیم متنوع و کافی , مغذی و مقوی به همراه فعالیت بدنی مناسب به راحتی موجب افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می گردد.

افزایش دریافت کالری
افزایش کالری روزانه ۱۰۰۰-۵۰۰ کیلوکالری موجب افزایش وزن ۱-۰٫۵ کیلوگرمی در هفته می شود . بهتر است در رژیم افزایش وزن غذاهای مغذی و مقوی دریافت کنید.

غذاهای مغذی , مواد مغذی بیشتری در یک کالری دارند.به طور مثال در مقایسه آبمیوه صنعتی و شیر , شیر غذایی مغذی است و در حجم مساوی با آبمیوه مواد مغذی بیشتری برای بدن تامین می کند. شیر حاوی پروتئین , کلسیم , پتاسیم و ویتامین های گروه ب است.

همچنین با افزودن روغن های مفید , مغزها و … – با توجه به سلیقه و علاقه خود – غذاها , سوپ ها و سالادهای خود را مقوی و کالری آن ها را افزایش دهید. بدین ترتیب بدون افزایش حجم غذا , کالری دریافتی غذا افزایش می یابد.
چرا من چاق نمیشم؟ - من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !
چرا من چاق نمیشم؟ – من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

افزایش دریافت پروتئین
با افزایش دریافت کالری می بایست فرد ورزش نیز انجام دهد تا کالری اضافی دریافتی به جای تبدیل شدن به چربی و انباشته شدن , به عضله  تبدیل شود و حجم عضلات فرد افزایش یابد. برای ساخت عضله به ورزش های مقاومتی و پروتئین احتیاج است. پروتئین ماده اصلی ساخت عضله است. به هنگام ورزش بخشی از عضلات سوخته می شوند , در نتیجه پس از فعالیت ورزشی باید پروتئین کافی دریافت شود تا علاوه بر جایگزینی پروتئین سوخته شده , عضله جدید نیز ساخته شود. با توجه به شرایط و میزان فعالیت بدنی فرد میزان نیاز به پروتئین ۳۵ – ۱۰ % کل کالری دریافتی است. که میزان دقیق آن را متخصص تغذیه تشخیص خواهد داد.

توصیه اکید ما دریافت پروتئین صرفا از رژیم غذایی و منابع غنی از پروتئین است. اما اگر به هر دلیلی فرد قادر به دریافت منابع طبیعی پروتئین از قبیل گوشت , تخم مرغ , حبوبات و … نیست , حتما می بایستی با متخصص تغذیه جلسه مشاوره داشته باشد و طبق نظر وی مکمل پروتئینی دریافت کند. مصرف مکمل پروتئین بدون نظر پزشک اکیدا توصیه نمی شود.

امگا-۳ و عضله سازی
اسیدچرب امگا-۳ از اسیدچرب های ضروری و مفید برای بدن و در ساخت عضله موثر است. امگا-۳ موجب تحریک سلول های عضلانی در پاسخ به ورزش می شود. همچنین EPA ( نوعی امگا-۳ )  نیز به عنوان آنتی اکسیدان موجب حفاظت سلول های عضلانی در برابر صدمات اکسیداتیو است. دریافت امگا-۳ روزانه بین ۱٫۱ تا ۱٫۳ گرم باید باشد. با دریافت کافی منابع غنی از این اسیدچرب به راحتی این نیاز رفع می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

زیاد شدن اشتها

زیاد شدن اشتها

زیاد شدن اشتها با اصلاح سبک زندگی همانطور که اضافه وزن و چاقی برای سلامتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *