چرا لاغر نمی شویم ؟ - دلیل اصلی عدم کاهش وزن و لاغری چیست؟
چرا لاغر نمی شویم ؟ - دلیل اصلی عدم کاهش وزن و لاغری چیست؟

چرا لاغر نمی شویم ؟ دلیل اصلی عدم کاهش وزن و لاغری چیست؟

چرا لاغر نمی شویم ؟

دلیل اصلی عدم کاهش وزن و لاغری چیست؟

چرا لاغر نمی شویم ؟ آیا رژیم های کاهش وزن بی تاثیر است ؟!!!

التهاب بیش از حد در بدن باعث خستگی مفرط , درد , بی حوصلگی و عدم کاهش وزن می شود. وقتی بدن ملتهب است , هورمون و گیرنده های هورمونی هیچ کدام به خوبی وظایف خود را انجام نمی دهند. این وضعیت در افرادی که به خوبی از رژیم غذایی کاهش وزن پیروی می کنند و ورزش منظم انجام می دهند ولی همچنان به نتیجه دلخواه خود نمی رسند قابل مشاهده است .

کاهش التهاب بدن مهمترین راهکار در مسیر کاهش وزن است.

التهاب در بدن راهی است برای پاسخ به جراحت و عفونت می باشد . قرمزی , ورم و داغ شدن از نشانه های ناحیه دچار التهاب است. البته التهاب در درون بدن نیز اتفاق می افتد و ما از آن آگاهی نداریم . خستگی و درد نشانه های التهاب در درون بدن می باشند.
التهاب به صورت طبیعی مشکل زا نیست ولی در صورتی که مدت التهاب افزایش یابد و مزمن شود برای سلامتی مسئله ساز می گردد. مقاومت به انسولین , احتباس مایعات و ورم , انرژی کم و خستگی , سوءهاضمه از جمله مسکلات ناشی از التهاب مزمن است. افرادی که دچار التهاب مزمن می باشند به سختی وزن کم می کنند . در نتیجه در این افراد پایین آوردن التهاب مهمترین اقدام برای کاهش وزن و سلامتی است.

چرا لاغر نمی شویم ؟ - دلیل اصلی عدم کاهش وزن و لاغری چیست؟
چرا لاغر نمی شویم ؟ – دلیل اصلی عدم کاهش وزن و لاغری چیست؟

راه های کاهش التهاب و کاهش وزن :

قند خون خود را کنترل کنید – به طور خاص افراد دیابتی به علت سطح قند خون بسیار بالا , التهاب مزمن و شدیدی در بدن دارند . بهتر است برای پیشرفت روند کاهش وزن و رسیدن به نتیجه ایده ال خود علاوه بر کنترل منظم قند خون ؛ مصرف قند های ساده , کربوهیدرات با شاخص گلایسمی بالا را محدود کنید.
قند اضافی در خون به پروتئین های محلول در خون می چسبد و باعث تخریبشان می شود.

مراقب باکتری ها , قارچ ها , انگل ها و ویروس ها باشید – التهاب ناشی از این میکروارگانیسم ها باعث تحریک سیستم ایمنی و تولید بیش از حد مارکر های التهابی می گردند. دریافت منابع غنی از سلنیوم مانند جگر , ماهی , تخم مرغ و … به از بین بردن عفونت ها کمک بسیاری می کند.

حساسیت های غذایی خود را بشناسید – در صورتی که به غذایی آلرژی داشته باشید , سیستم ایمنی آن ماده غذایی را به عنوان سم تلقی کرده و علیه آن ترکیبات التهابی تولید می کند.

استرس را کنترل کنید – هورمون های استرس باعث التهاب و تولید رادیکال های آزاد است. منابع منیزیم مانند مغزها ( بادام , گردو و … ) و سبزیجات برگ سبز تیره بهترین موادغذایی برای کاهش استرس و آرامش اعصاب می باشند.

خواب کافی داشته باشید – خواب عمیق از بهترین توصیه ها برای کاهش التهاب است و به کاهش وزن کمک می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چرا با وجود رژیم لاغر نمیشویم

چرا با وجود رژیم لاغر نمیشویم ؟

چرا با وجود رژیم لاغر نمیشویم برخی افراد حتی با رعایت های رژیمی و انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *