ورزش مناسب افراد دیابتی
ورزش مناسب افراد دیابتی

ورزش مناسب افراد دیابتی

ورزش مناسب افراد دیابتی
ورزش برای کنترل و مدیریت دیابت و قند خون بسیار مهم است. انجام ورزش و تحرک جسمانی موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی برای افراد دیابتی می شود. در این مقاله به ورزش های مناسب برای افراد دیابتی پرداخته ایم.

 

 

پیاده روی برای مدیریت دیابت
حداقل ۳۰ دقیقه ورزش هوازی در پنج روز هفته برای افراد دیابتی الزامی است. سرعت پیاده روی باید به میزانی باشد که تعداد تنفس و ضربان قلب افزایش یابد. البته نباید در حدی باشد که دچار خستگی و بی حالی شوید. اگر ۳۰ دقیقه پیاده روی مستمر نمی توانید داشته باشید به سه بازه ۱۰ دقیقه ای آن را تقسیم کرده و طی روز سه بار پیاده روی ۱۰ دقیقه ای داشته باشید. کفش مناسب و جوراب نخی برای پیاده روی الزامی است. پیاده روی در تنظیم و تعدیل قند خون موثر است.

 

 

آیروبیک
ورزش های گروهی و دسته جمعی علاوه بر افزایش تحرک باعث ایجاد خنده و نشاط است. پس توصیه می کنیم حتما با عزیزان و دوستانتان ورزش کنید. خنده و شادی نیز در تنظیم قند خون تاثیر مثبت دارد.

 

 

ورزش مناسب افراد دیابتی
ورزش مناسب افراد دیابتی

 

 

ورزش های استقامتی
تحقیقات جدید نشان می دهند ورزش های استقامتی مانند وزنه برداری در کنترل قند خون نقش دارند. به طور مثال استفاده از دستگاه های بدنسازی اگر زیر نظر مربی متخصص باشد و متعادل انجام دهید موجب افزایش حجم عضلات است. عضله بافت فعال متابولیکی است و در کاهش قند خون دیابتی ها تاثیر دارد.

 

 

طناب بزنید, کالری بسوزانید!
اگر می خواهید سطح قند خون, فشار خون, کلسترول خون خود را کاهش دهید باید ورزش کنید تا کالری و چربی بسوزانید. یکی از بهترین و موثرترین ورزش ها برای چربی سوزی طناب زدن است. طناب زدن را بدون هیچ هزینه ای و بدون نیاز به مکان خاص می توانید در محل کار یا منزل خود انجام دهید. امتحان کنید!

 

 

ورزش در منزل
اگر این امکان را ندارید که در باشگاه ورزشی یا پارک ورزش کنید, یک سی دی ورزشی تهیه کنید و همراه با آن ورزش کنید. سعی کنید حرکات را منظم با فیلم ورزشی پیش بروید. به جز سی دی , سایت ها و کانال های مختلفی وجود دارند که ورزش و تحرک جسمانی مختلفی را آموزش می دهند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

ورزش دیابت نوع 2

ورزش دیابت نوع ۲

ورزش دیابت نوع ۲ ورزش یک اصل مهم در مدیریت دیابت است. اینجا راه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *