توت فرنگی در بارداری
توت فرنگی در بارداری

توت فرنگی در بارداری

توت فرنگی در بارداری

آیا خوردن توت فرنگی در دوران بارداری ایمن است؟
پرخوری و ویار نسبت به یک ماده غذایی در دوران بارداری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. اگر باردار هستید و ویار چیزاهای شیرین دارید؛ توصیه می کنیم به جای شیرینی های مضر که باعث بالابردن سطح قند هستند از میوه های شیرین مانند توت فرنگی استفاده کنید.

توت فرنگی بخوریم؟
به طور کلی باید بگوییم خوردن توت فرنگی در فصلش در دوران بارداری لازم است. این میوه ابدار فواید سلامتی زیادی برای مادر و جنین دارد. تحقیقات نشان داده اند خوردن توت فرنگی در دوران بارداری موجب افزایش قوای ذهنی و حتی افزایش توان جنین در خواندن می شود.

توت فرنگی حاوی مقادیر بالا اسید فولیک است که میزان نیاز به آن در دوران بارداری افزایش می‌یابد. اسید فولیک مانع از بروز نقص لوله عصبی در دوران جنینی است. میزان دریافت کافی اسید فولیک از رژیم غذایی موجب کاهش خطر تولد زودرس و سایر مشکلات سلامتی جنین می شود. توت فرنگی یکی از منابع خوب اسید فولیک است.

 

 

توت فرنگی در بارداری
توت فرنگی در بارداری

 

 

فواید سلامتی توت فرنگی
توت فرنگی غنی از ویتامین ث, آنتی اکسیدانی قوی است که مانع فرآیند پیری است و بدن را در برابر تخریب رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین ث موجب افزایش قوای سیستم ایمنی مادر است که از بروز بیماری در دوران بارداری جلوگیری می کند.
توت فرنگی موجب تقویت سلامت چشم است و از ابتلا به کاتاراکت و نابینایی در سنین بالا جلوگیری می کند. ویتامین ث موجود در توت فرنگی موجب تقویت سلول های بینایی می شود.

تحقیقات جدید نشان داده اند توت فرنگی مانع از ابتلا به سرطان است که به خاطر میزان بالای آنتی اکسیدان است.

توت فرنگی مانع از بروز بیماری قلبی و سکته است. همچنین موجب تعدیل میزان کلسترول بد خون (LDL) می شود.

توت فرنگی را به چه شکلی بخوریم؟
بهترین شکل به صورت خام است. همچنین می توانید به شکل مربا, همراه کمی خامه و شکلات, مربا توت فرنگی, معجون به همراه میل کنید.

البته توجه داشته باشید که هر میوه را در فصل خاص خود میل کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *