همه چیز در مورد دیابت
همه چیز در مورد دیابت

همه چیز در مورد دیابت

همه چیز در مورد دیابت

اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید حتما متوجه تاثیر شگرف سبک زندگی روی کنترل بیماری هستید. عادات صحیح مانند فعالیت بدنی و ورزش منظم, خوردن غذاهای سالم و مغذی, کنترل وزن از اصول کنترل قند خون بالا هستند. اما ممکن است این ها برای برخی افراد بسیار دشوار باشد.

بدانید که تغییرات باید تدرجی و آرام باشد. قرار نیست اگر سال ها هیچ ورزشی انجام نمی داده اید یک شبه ورزشکار حرفه ای شوید. برای شروع ورزش کردن از پیاده روی سبک روزی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه شروع کنید. به مرور هفته این میزان را افزایش دهید. تغییر باید تدریجی باشد!

 

همه چیز در مورد دیابت
همه چیز در مورد دیابت

 

داروهایتان را دقیق سر وقت مصرف کنید. یکی دیگر از چالش های مراقبین سلامت با افراد دیابتی عدم مصرف منظم دارو است. داروی تجویز شده برای درمان و کنترل بیماری شما است. نباید نامنظم آن را مصرف کنید. بهتر است در گوشی خود زنگ هشدار قرار دهید تا ساعت مصرف دارو خود را فراموش نکنید.

رژیم غذایی نیز یکی دیگر از مشکلات در کنترل بیماری دیابت است. بیشتر افراد به علت ابتلا به این بیماری ولع شدیدی به خوردنی های شیرین دارند در صورتی که شیرینی خود باعث بدتر شدن وضعیت قند خون و اسیب های جدی به اندام های داخلی بدن است. در این بیماری ترشح هورمون انسولین و یا گیرنده های سلولی آن دچار اختلال هستند. در نتیجه نباید به شکلی غذا بخورید که بیشترین تحریک ترشح انسولین صورت گیرد. بلکه توصیه می شود منابع کربوهیدارتی همراه با چربی ها و یا پروتئین باشند تا قند خون به آرامی بالا رود.

سیگار, قلیان و انواع دخانیات همگی برای دیابت مضر هستند. حتی برای یکبار نیز استعمال نکنید!

و توصیه نهایی ما برای کنترل دیابت و پیشگیری از بروز عوارض ثانویه آن که جدا قابل برگشت نیستند ( مانند پای دیابتی, نوروپاتی و یا رتینوپاتی) ؛ تحت نظر یک متخصص تغذیه باشید تا به خوبی قند خون خود را کنترل کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *