غذاهای مفید برای دیابتی ها
غذاهای مفید برای دیابتی ها

غذاهای مفید برای دیابتی ها

غذاهای مفید برای دیابتی ها در فصل تابستان

دیابت نوع ۲, بیماری است که با قند خون بالا شناخته می شود. کنترل قند خون با رزیم غذایی و انجام ورزش میسر می شود.

فصل تابستان با توجه به گرمای هوا بدن شما مستعد کم ابی است. کم ابی باعث افزایش میزان قند خون است و عدم ابرسانی کافی به بدن ممکن است عواقب خطرناکی برای سلامتی شما داشته باشد. با نوشیدن کافی آب, خون رقت پیدا کرده و قند خون کاهش می یابد. برای آبرسانی کافی به بدن شما می توانید از انواع میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.

خیار و کرفس
خیار و کرفس دو غذای فوق العاده برای آبرسانی به بدن و جلوگیری از افزایش قند خون هستند. بیشتر بافت سبزیجات غیر نشاسته ای از آب است. همچنین منبع خوب فیبر هستند و کالری کمی نیز دارند. ۹۶ درصد یک خیار متوسط از آب است و یک لیوان خیار خرد شده تنها ۱۶ کالری دارد. خیار حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین ث, منگنز و املاح کمیاب است.

فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای از دیگر سبزیحات غیر نشاسته ای است که آب بالایی دارد. فیبر موجود در آن سرعت هضم را کاهش می دهد و در نتیجه قند غذا به آرامی وارد خون می شود. همین امر در کنترل میزان قند خون بسیار موثر است. ۹۴ درصد فلفل دلمه ای است. یک فلفل دلمه ای سبز حاوی ۲ گرم فیبر و ۲۴ کالری انرژی است. فلفل دلمه ای منبع خوب پتاسیم است. پتاسیم در بدن در تنظظیم عملکرد قلب, سیستم هضم و عضلات نقش موثری دارد.

غذاهای مفید برای دیابتی ها
غذاهای مفید برای دیابتی ها

سبزیجات سبز
سبزی های سبز مانند کاهو, اسفناج , انواع سبزی خوردن نیز آبرسانی خوبی برای شما خواهند داشت. هرچه سبزی برگ ها تیره تر باشد املاح و مواد مغذی بیشتری دارد. اسفناج با برگ های سبز تیره ای که دارد غنی از ویتامین K است که در سیستم انعقادی خون نقش دارد.
۸۴ درصد کلم نیز آب است. کلم حاوی املاح معدنی مفید در کنترل دیابت مانند کلسیم, پتاسیم و منیزیم است.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی نیز از انتخاب های خوب برای آبرسانی در فصل تابستان است. یک لیوان گوجه فرنگی خرد شده تنها حاوی ۳۰ کالری است. گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان قوی لیکوپن است که از آسیب های سلولی در بیماری دیابت به علت قند خون بالا جلوگیری می کند.

سیب میوه دوستدار دیابتی ها
اگر دیابتی باشد و بخواهید در این فصل گرم به بدن خود آبرسانی کافی کنید؛ خوردن یک سیب انتخاب فوق العاده ای است. سیب حاوی فیبر بالایی است و در تنظیم قند خون کمک مهمی می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها آیا خوردن میوه برای افراد دیابتی مجاز است یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *