نوشیدنی های مفید برای دیابتی ها
نوشیدنی های مفید برای دیابتی ها

نوشیدنی های مفید برای دیابتی ها

نوشیدنی های مفید برای دیابتی ها
در رژیم غذایی دیابت نوع ۲ شمارش کربوهیدرات ها و کالری که شامل نوشیدنی ها نیز می‌شود بسیار مهم است. این مقاله را بخوانید تا نوشیدنی های مفید برای دیابتی ها را بشناسید.

دیابت نوع ۲ بیماری مزمن تمدن امروزی است که جمعیت زیادی را در سراسر دنیا درگیر کرده است. سبک زندگی غلط و رژیم غذایی ناسالم دو علت اصلی ابتلا به این بیماری هستند. افراد دیابتی برای کنترل هرچه بهتر سطح قند خون لازم است که کروبوهیدرات دریافتی خود را شمارش کنند.

علاوه بر غذاهای جامد کربوهیدراتی , نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات نیز باید در شمارش حساب شوند. معمولا مایعات چون حجم کتری دارند و سیر کننده نیستند برخی دیابتی ها زیاده روی می‌کنند و همین امر باعث نوسان سطح قند خون است.

طبق تحقیقات انجام شده دریافت قند با ابتلا به دیابت رابطه مستقیم دارد. پس بریا افراد سالمی که به دیابت دچار نشده اند حذف شیرین کننده های مصنوعی و قندهای ساده در پیشگیری از این بیماری موثر است.

نوشیدنی های کربوهیدراتی برای دیابتی ها

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ها, آبمیوه های صنعتی شیرین, ایس تی و … برای دیابتی ها بسیار مضر هستند. حاوی مقادیر بالایی کالری و قند پنهان هستند.

یک قوطی نوشابه گازدار حاوی ۱۵۰ کالری انرژی و ۱۰ قاشق غذاخوری شکر است.

نوشیدنی های انرژی زا و نوشیدنی های ورزشی حاوی مقادیر بالایی سدیم و قند هستند که برای فردی که فعالیت بدنی ویژه ای ندارد اصلا کاربردی ندارد.

آب میوه ها- حتی آب میوه های طبیعی و تازه نیز حاوی قند و کالری هستند که افراد دیابتی باید مراقب باشند. خوردن میوه خیلی بهتر از آب میوه است. زیرا میوه حاوی فیبر است که از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. اما با آبگیری فیبر حذف می شود.

شیر نیز حاوی کربوهیدرات است و نباید آن را فقط مایع سفید سرشار از کلسیم دانست! یک لیوان شیر حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات است.

نوشیدنی های مفید برای دیابتی ها
نوشیدنی های مفید برای دیابتی ها

نوشیدنی های فاقد کربوهیدرات برای دیابتی ها
برای کنترل سطح قند خون, تعادل و کنترل حجم دریافتی در دیابتی ها بسیار مهم است. یک قاشق غذاخوری قند , ۵ گرم کربوهیدرات است.

آب, آب طعم دار با لیمو , چای کم رنگ, قهوه سیاه بدون شکر از نوشیدنی هایی هستند که فاقد کربوهیدرات می‌باشند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها آیا خوردن میوه برای افراد دیابتی مجاز است یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *