میوه های مفید برای بارداری
میوه های مفید برای بارداری

میوه های مفید برای بارداری

میوه های مفید برای بارداری

رژیم غذایی در دوران بارداری بسیار مهم است. میوه و سبزی باید یکی از اجزای مهم رژیم دوران بارداری باشد. دریافت کافی غذاهای غنی از ویتامین, فیبر و املاح معدنی مراقب جنین و حافظ سلامتی شما است.

اهمیت مصرف میوه ها در دوران بارداری
میوه ها مهمترین گروه های غذایی هستند که حتما باید در رژیم غذایی باشند. میوه ها حاوی مواد مغذی هستند که برای بدن ضروری است مانند بتا-کاروتن که به رشد بافت و تمایز سلول ها , و همچنین تقویت سیستم ایمنی جنین کمک می‌کند. ویتامین ث موجود در میوه ها برای سلامت بافت دندانی و استخوان در حال رشد جنین ضروری است. اسید فولیک از نقص لوله عصبی جنین جلوگیری می‌کند. میوه های سرشار از فیبر یبوست دوران بارداری را کاهش می‌دهند. میوه های زیر بهترین میوه‌ها در دوران بارداری هستند.

۱٫ زردآلو
زردآلو میوه فوق العاده و خوشمزه که مغز هسته آن نیز خوراکی و مفید است. زردآلو حاوی ویتامین A, C, E, بتا کاروتن , فسفر, سیلیکون, کلسیم, آهن و پتاسیم است.

۲٫ آلبالو و گیلاس
در دوران بارداری نیاز به ویتامین ث برای مبارزه با عفونت ها مانند سرماخوردگی و زخم لازم است. همچنین گیلاس در خون رسانی بیشتر به جفت کمک کننده است. گیلاس سرشار از ملاتونین است که خواب شبانه را برای مادر باردار راحت می‌کند.

۳٫انگور
انگور بهترین انتخاب برای بارداری است. انگور حاوی مقادیری منیزیم, کلسیم, آهن, فولیک اسید و سایر ویتامین ها است.

 

 

میوه های مفید برای بارداری
میوه های مفید برای بارداری

 

 

۴٫سیب
سیب موجب تقویت بدن و بهبود سیستم ایمنی مادر است. مصرف روزانه سیب در دوران بارداری موجب کاهش احتمال ابتلا به آسم, اگزما و حساسیت ها می‌شود. سیب سرشار از روی, ویتامین A است.

۵٫گلابی
گلابی سرشار از اسید فولیک است که از نقص لوله عصبی جنین پیشگیری می کند.

۶٫توت فرنگی
توت فرنگی نیز حاوی مقادیر قابل توجه اسید فولیک, منگنز و پتاسیم است.

۷٫ هندوانه
هندوانه سرشار از ویتامین A,C, B6 , منیزیم و پتاسیم است. در سه ماهه سوم هندوانه به کاهش سوزش سردل و رفلاکس کمک می‌کند. هندوانه در کاهش گرفتگی عضلات دوران بارداری موثر است.

۸٫ موز
موز یکی از مفیدترین میوه ‌های دوران بارداری است. موز حاوی ویتامین B6 است که با تنظیم میزان سدیم بدن مانع از بروز تهوع و استفراغ در مادر می‌شود. مادرانی که در سه ماهه اول تهوع شدید دارند بهتر است صبح ها موز بخورند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه بارداری - لیست غذاهای ممنوعه برای خانم های باردار

تغذیه بارداری – لیست غذاهای ممنوعه برای خانم های باردار

تغذیه بارداری لیست غذاهای ممنوعه برای خانم های باردار در دوران بارداری مادر در خطر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *