مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو
مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

افزایش سطح متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. شاهد آن هستیم که انواع قرص های لاغری تبلیغات گسترده می‌شوند که اثرات جانبی بر سلامت بدن دارند. خوشبختانه غذاهای بسیاری هستند که با تنظیم متابولیسم, اشتها ؛ به همراه اصلاح الگوی خوراک و سبک زندگی به کاهش وزن و رسیدن به وزن طبیعی کمک شایانی دارند .

۱٫ماهی
ماهی التهاب بدن و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین حاوی اسیدچرب امگا۳ است که به کاهش توده چربی بدن کمک می‌کند. ماهی منبع غنی از پروتئین است که اشتها را نیز کاهش می‌دهد.

۲٫قهوه
قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر دنیا است. منبع غنی از کافئین که در افزایش سرعت سوخت و ساز بدن موثر است.

۳٫تخم مرغ
تخم مرغ بمب مواد مغذی است. تخم مرغ بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. خوردن تخم مرغ در صبحانه احساس سیری طولانی مدت و کالری دریافتی طی روز را کاهش می‌دهد.

۴٫روغن نارگیل
نارگیل سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.همچنین روغن نارگیل سرشار از اسیدچرب های کوتاه زنجیر است که اشتها را کاهش می‌دهد. روغن ناریگل در کاهش توده چربی و خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر است.

۵٫چای سبز
چای سبز خواص فوق العاده ای برای سلامتی دارد. خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش میدهد. چای سبز حاوی کافئین و ECGC است که موجب افزایش سطح متابولیسم تا حدی می‌شوند.

 

مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو
مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

 

۶٫سرکه سیب
سرکه سیر در سرکوب اشتها و کاهش سطح هورمون انسولین موثر است.

۷٫فلفل قرمز
تریکبات گیاهی فعال در فلفل التهاب را کاهش می‌دهند و باعث کنترل اشتها و تقویت سیستم متابولیسمی می‌شود.

۸٫ماست چکیده
ماست چکیده بسیار مغذی و منبع بسیار خوب پروتئین, پتاسیم و کلسیم است.تحقیقات نشان داده اند که منابع غذایی غنی از پروتئین در کاهش توده چربی و حفظ توده عضلانی در برنامه کاهش وزن موثر است.

۹٫روغن زیتون
روغن زیتون سالم ترین روغن در کره خاکی است. زیتون پروفایل های لیپیدی خون را تنظیم می‌کند.احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین در افزایش طول مدت سیری و کاهش اشتها نیز موثر است.

لازم به ذکر است همه مواد غذایی ذکر شده در این پست در کاهش وزن و لاغری , هنگامی موثر هستند که فرد از رژیم غذایی کاهش وزن اصولی پیروی کند و هم گام با آن به تغییر سبک زندگی خود مبادرت ورزد.
مصرف تنها یک ماده غذایی به کاهش وزن منجر نمی‌شود و همه ابعاد باید باهم درمان شوند. برای داشتن وزن ایده آل حتما از متخصص تغذیه کمک بگیرید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

سوزاندن چربی شکم و پهلو

سوزاندن چربی شکم و پهلو

سوزاندن چربی شکم و پهلو با ۸ ماده غذایی فوق العاده برنامه کاهش وزن از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *