مضرات نوشیدنی های انرژی زا
مضرات نوشیدنی های انرژی زا

مضرات نوشیدنی های انرژی زا

مضرات نوشیدنی های انرژی زا

مضرات نوشیدنی های انرژی زا
نوشیدن حتی یک بطری نوشیدنی انرژی زا ممکن است باعث حمله قلبی در افراد جوان گردد .
یک بطری نوشیدنی انرژی زا باعث بالا بردن سریع فشار خون و سطح هورمون های استرس در جوان است . این دو عامل در افراد سالم و جوان نیز باعث بروز مشکلات حاد قلبی می گردد .

در سال ۲۰۱۵ بر روی ۲۵ جوان بدون هیچ گونه سابقه بیماری قلبی مطالعه ای انجام شد . پس از ۳۰ دقیقه از نوشیدن یک بطری نوشابه انرژی زا , قند خون , فشار خون و هورمون آدرنالین را بررسی کردند , که تا حد بسیار زیادی هر سه مورد افزایش یافته بود . سطح هورمون آدرنالین ۷۴% افزایش یافته بود !
هورمون آدرنالین به طور طبیعی در شرایط استرس تولید می شود و باعث بالا بردن فشار خون و در نتیجه ارتقا عملکرد قلبی می گردد .

مضرات نوشیدنی های انرژی زا
مضرات نوشیدنی های انرژی زا

نوشابه های انرزی زا ترکیبی از مقادیر مختلفی از قند و کافئین می باشند . این نوشیدنی ها انرژی فرد را ولو کوتاه مدت , بالا می برد . اما به چه قیمتی ؟
متاسفانه افرادی که نوشیدنی انرژی زا مصرف می کنند بیشتر در معرض بیماری های قلبی حاد و حتی مزمن می باشند . سکته قلبی یکی از عوارض شایع آن است که متاسفانه در بین افراد زیر ۳۰ سال , جوان و ورزشکار که نوشابه های انرژی زا ضمن تمرین می نوشند , بسیار شایع است .

در صورتی که دچار کمبود انرژی هستید , ذخایر انرژی بدن شما کاهش یافته است . که ممکن است در اثر تغذیه ناکافی و حتی ناسالم شما , عدم خواب و استراحت کافی , ننوشیدن آب و مایعات کافی و … باشد . استفاده از انواع خوراکی و نوشیدنی صنعتی با عنوان انرژی زا تنها باعث به خطر افتادن سلامتی می گردد .
برای رفع این وضعیت بهتر است با متخصص تغذیه خود مشاوره کنید تا رژیم غذایی ورزشی متناسب با شرایط شما تنظیم گردد .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *