تاثیر سبزیجات بر سلامتی روح
تاثیر سبزیجات بر سلامتی روح

تاثیر سبزیجات بر سلامتی روح

تاثیر سبزیجات بر سلامتی روح

تاثیر سبزیجات بر سلامتی
خوردن میوه و سبزی بیشتر , موجب آرامش و نشاط شما می گردد .

طبق مطالعات انجام شده افرادی که میوه و سبزی زیاد مصرف می کنند ؛ آرام تر , شادتر و انرژی بیشتری در زندگی دارند .

مطالعه انجام شده بر روی ۲۸۱ جوان که به طور متوسط ۲۰ سال سن داشتند , و مدت تحقیق ۲۱ روز بوده است . نتیجه تحقیق شگفت انگیز بود , رابطه مستقیمی بین مصرف سبزی و میوه , و خلق و خوی بهتر وجود دارد .

غذاهای گیاهی حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان , ویتامین و املاح معدنی ضروری برای مغز می باشند . به طور مثال سبزیجات برگ سبز تیره سرشار از فولات می باشند . فولات نقش اساسی در کاهش اضطراب و افسردگی دارد .
متاسفانه شیوع مصرف غذاهای ناسالم ( جانک فود ) در بین این سن بسیار بالا است . این مواد غذایی باعث بالا بردن التهاب در بدن به ویژه در مغز می گردد .

تاثیر سبزیجات بر سلامتی روح
تاثیر سبزیجات بر سلامتی روح

بیشتر افراد برای هر کاری دقت و وسواس به خرج می دهند , اما برای آن چه که میخورند ,خیر! و از این موضوع آگاهی ندارند که هر آن چه که خورده می شود اثر منفی و یا مثبت بر سلامت جسم و روح دارد .

برخی بیماران ادعا می کنند ؛ چون احساس اضطراب و پریشانی دارند , تمایل زیادی به خوردن شیرینی دارند . در حالی که نمی دانند خوردن این مواد غذایی خود محرک افسردگی و استرس در بدن است .

در نهایت در صورتی که نگران سلامتی خود و خانواده تان هستید ؛ سبزیجات مختلف رنگی و میوه های فصلی و تازه را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید .
متاسفانه رژیم غذایی امروزی فاقد میوه و سبزی است و بیشتر افراد به اندازه کافی میوه و سبزی مصرف نمی کنند .
یکی از مشکلات شایع گوارشی امروزی , یبوست است که بسیاری افراد دچار ان می باشند . میوه و سبزی حاوی فیبر بالایی می باشند که حرکات دستگاه گوارش را تنظیم می کند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *