مادر شیرده چه غذاهایی باید بخورد
مادر شیرده چه غذاهایی باید بخورد

مادر شیرده چه غذاهایی باید بخورد ؟

مادر شیرده چه غذاهایی باید بخورد ؟

مادران جدید بخوانند!
آب کردن اضافه وزن بارداری شاید بزرگترین دغدغه مادر جدید و تازه زایمان کرده باشد ! اما باید بدانید مهمتر از کاهش وزن و لاغری پس از زایمان, رژیم غذایی سالم برای شیردهی موفق است. شیردهی موفق حافظ سلامتی نوزاد شما است. کما اینکه شیر دادن خود باعث تعدیل وزن مادر می شود.

نیاز نوزاد خود را با خوردن غذای خوب و تولید شیر کافی تامین کنید در غیر این صورت بدن شما برای تامین نیازهای نوزاد از ذخایر خود استفاده می کند که به نفع سلامت مادر نیست. غذاهای زیر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا با شیردهی موفق سلامت خود و نوزاد دلبندتان را رقم بزنید.

شیر و لبنیات
ماست, شیر, پنیر, کشک و دوغ منابع مهم کلسیمی هستند که در برنامه غذایی شیردهی پر اهمیت می‌باشند. شیر ماده سازنده استخوان را تامین می کند و همچنین حاوی ویتامین d, پروتئین است.

گوشت
گوشت یکی از منابع غذایی سرشار از پروتئین است که موجب بهبود خلق و خو مادر است. همچنین منبع غنی از ویتامینb12, آهن و اسید فولیک که در دوران شیردهی مهم است.

حبوبات
بهتر است گوشت همراه با حبوبات باشد . اغلب خورش های ایرانی که حاوی حبوبات هستند با گوشت همراهند. انواع لوبیا, عدس, نخود و… بهترین انتخاب برای شیردهی موفق می‌باشند.

مادر شیرده چه غذاهایی باید بخورد
مادر شیرده چه غذاهایی باید بخورد

سبوس
نان سبوس دار, برنج قهوه ای, سبوس گندم با کنترل اشتها مانع از اضافه وزن مادر می‌شوند.

پرتقال
پرتقال و انواع مرکبات منابع ویتامین ث هستند که نیاز به این ویتامین را برای مادر شیرده تامین می کنند.

تخم مرغ
تخم مرغ بمب پروتئین و مواد مغذی است. همچنین انرژی کافی روز را تامین می کند.

سبزیجات برگ سبز
اسفناج, جعفری,بروکلی, کاهو,نعناع سرشار از ویتامین A , که برای مادر و نوزاد مفید هستند. این نوع سبزیجات کالری پایینی دارند و سرشار از آنتی اکسیدان های قوی هستند.

آب
آب مایه حیات است! شیردهی بدن مادر را در معرض کم آبی قرار می دهد. در صورتی که مادر به میزان کافی آب و مایعات ننوشد حجم شیر تولیدی نیز کاهش می‌یابد و نوزاد سیر نمی شود. البته توجه داشته باشید برای آبرسانی به بدن خود از چای و قهوه , نوشیدنی های صنعتی و پرکالری استفاده نکنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی بیشتر غذاها برای مادرانی که شیر می‌دهند ایمن است و ممنوعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *