فواید سبزیجات
فواید سبزیجات

فواید سبزیجات و تاثیر اعجاب انگیز سبزی ها در کنترل قند خون

فواید سبزیجات در کنترل قند خون

فواید سبزیجات برای کاهش خطر مقاومت به انسولین !

با خوردن سبزی های قرمز , نارنجی و زرد , خطر مقاومت به انسولین را برای خود کمتر کنید .

تحقیقات مختلف نشان داده اند که کارتنوئیدها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی موجب کاهش مقاومت به انسولین می شود که این امر در درمان چاقی , دیابت نوع ۲ و کبد چرب بسیار کاربردی است.

شما حتما با بتا کاروتن , آنتی اکسیدان موجود در هویج , کدو حلوایی , فلفل قرمز , فلفل دلمه ای و سایر میوه ها و سبزی های نارنجی آشنا هستید. بتا-کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود . در واقع بتا-کاروتن از خانواده کارتنوئیدها می باشد. همه این ها آنتی اکسیدان با خواص مشابه هستند.

طبق مطالعه انجام شده بر زنان و مردان تهرانی مشاهده شده است ؛ در افرادی که بتا-کاروتن بالاتری دریافت می کنند , عوامل خطر مقاومت به انسولین تا حد زیادی کاهش می یابد. مقاومت به انسولین یکی از عوامل خطر مرگ و میر افراد در سراسر دنیا است . شیوع دیابت نوع ۲ , چاقی , سرطان و بیماری های قلبی-عروقی در افراد مبتلا به مقاومت انسولین بسیار بالا میباشد.

فواید سبزیجات و تاثیر آن در کنترل قند خون - هویج بخورید !
فواید سبزیجات و تاثیر آن در کنترل قند خون – هویج بخورید !

مقاومت به انسولین به عنوان سندرم متابولیک و یا دیابت پنهان ( پری دیابت ) نیز شناخته می شود. در این اختلال انسولین به خوبی کار نمی کند و در صورتی که سطح آن در بدن به صورت مزمن بالا باشد چاقی شکمی , پرفشاری خون و چربی خون بالا بروز می نماید.

میزان بیش از حد انسولین در بدن , قادر به کنترل سطح قند خون نیست و قند خون به جای ورود به داخل سلول ها در خون بالا می ماند.

سبزیجات برای بدن فواید بسیاری دارند. انواع مختلف سبزی سرشار از ویتامین ها , املاح معدنی , آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی فعالی می باشند که اثرات سلامتی برای بدن دارند.

اضافه کردن انواع مختلف سبزیجات مانند کاهو , کلم , هویج , فلفل دلمه ای , گوجه فرنگی و انواع سبزی خوردن ( گشنیز , ریحان , شاهی , مرزه و … ) به برنامه غذایی اثرات سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲ , چاقی , پرفشاری خون , چربی خون بالا و … می شود.

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت بیماری دیابت, از بیماری های رایج متابولیکی امروزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *