غذاهای ضد قند خون
غذاهای ضد قند خون

غذاهای ضد قند خون

غذاهای ضد قند خون

سالم غذا خوردن و زندگی سالم چندان گران قیمت نیست! کاش همه مردم می دانستند روش زندگی سالم بسیار ارزانتر و آسانتر است. مشاوران تغذیه و همه درمانگران حوزه سلامت افراد را به پیروی از رژیم سالم و پر از میوه و سبزی است ,تشویق می کنند. ولی با هجوم تبلیغات بسیار, مردم بر سر دوراهی بین غذای سالم و ناسالم قرار می گیرند.

اما در نهایت انتخاب با شماست! اینکه چه ماده غذایی را انتخاب می کنید. به فکر سلامت و کیفیت زندگی خود هستید یا خیر؟

به عنوان یک فرد مبتلا به دیابت باید بدانید آنچه می خورید در کنترل بیماری و سطح قند خون بسیرا مهم است. پس اگر نگران زندگی و سلامت خود هستید مواد غذایی زیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

شنبلیله
شنبلیله و تخم آن در کنترل قند خون بالا موثر است. خوشبختانه ما ایرانیان خورش خوشمزه ای به نام قورمه سبزی داریم که از این سبزی در آن استفاده می کنیم! همچنین می توانید تخم آن را با ماست و یا حتی خالی میل کنید.

غذاهای ضد قند خون
غذاهای ضد قند خون

تخم مرغ
تخم مرغ منبع خوب پروتئینی است. در تحقیقات مشاهده شده است که خوردن منبع پروتئینی, اشتها را در کل روز کنترل می کند و در نتیجه فرد پرخوری نخواهد کرد. کنترل وزن و اشتها در افراد دیابتی بسیار مهم است.

حبوبات
عدس, نخود, لوبیا, ماش و … حاوی پروتئین و کربوهیدارت هستند. بهترین انتخاب برای افراد دیابتی حبوبات می باشند زیرا پس از مصرف قند خون را مانند قندهای ساده به یکباره بالا نمی برند. عدسی, انواع اش, خوراک لوبیا مثال هایی از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی است.

ماهی
ماهی حاوی اسید چرب امگا-۳ است که خواص ضد التهابی فوق العاده ای برای افراد دیابتی دارد. همچنین منبع خوب پروتئین است.

خوراکی های فصلی
حتما به خاطر داشته باشید که هر ماده غذایی مخصوص به یک فصل را در فصل مربوط میل کنید. برای افراد دیابتی دریافت کافی میوه و سبزی فصلی بسیار مهم است . یکی از خواص میوه و سبزی برای دیابت, محتوای فیبر آن ها است. فیبر مانع بالا رفتن قند خون است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *