غذاهایی که مادر شیرده نباید بخورد
غذاهایی که مادر شیرده نباید بخورد

غذاهایی که مادر شیرده نباید بخورد را بشناسید

غذاهایی که مادر شیرده نباید بخورد چیست؟

غذاهایی که مادر شیرده نباید بخورد
رژیم غذایی مادر در دوران شیردهی به اندازه دوران بارداری حائز اهمیت است . رژیم غذایی دوران شیردهی نکات خاص و عجیبی ندارد . مادر می بایستی تنها یکسری از مواد غذایی را محدودتر استفاده کند . همچنین مادر باید توجه داشته باشد در صورت مصرف ماده غذایی خاص و امتناع نوزاد از شیرخوردن , آن ماده غذایی را از برنامه غذایی خود به طور موقت حذف کند . به طور مثال سیر و پیاز ممکن است باعث تغییر طعم و بوی شیر مادر شود . نوزاد از شیر خوردن امتناع کند .

در این مقاله به بیان موادغذایی که باید در دوران شیردهی از مصرف آن ها اجتناب شود , پرداخته ایم.

غذاهای نفاخ
مصرف غذاهای نفاخ در این دوران باعث اختلالات معده و نفخ در نوزاد می شود . حتی ممکن است برخی از موادغذایی برای مادر نفاخ نباشد اما در نوزاد علائم تحریک کننده گاز معده مشاهده شود . عدس , لوبیا , کلم , کلم بروکلی , فلفل , سیر و پیاز از جمله موادغذایی نفاخی هستند که ممکن است باعث اذیت نوزاد شود .

ادویه های تند و فلفلی
مصرف غذاهای تند و فلفلی باعث بدخویی و بی قراری نوزاد است . بنابراین بهتر است مادر در دوران شیردهی از مصرف سس های تند , فلفل و ادویه های تند خودداری کند .

غذاهایی که مادر شیرده نباید بخورد
غذاهایی که مادر شیرده نباید بخورد

کافئین
کافئین موجود در چای , قهوه و نوشابه باعث اختلال خواب در نوزاد می شود . همچنین دستگاه گوارش نوزاد هنوز توانایی دفع کافئین را ندارد و باعث بی قراری و بدخلقی نوزادتان می شود .

مرکبات
مرکبات حاوی اسیدهایی می باشند که ممکن است باعث بثورات جلدی در قسمت ران و پاهای نوزاد , و دلپیچه در نوزاد شود . در صورتی که نوزاد شما به مرکبات واکنش داد ؛ انبه , گوجه فرنگی و … که میزان قابل توجهی ویتامین ث دارند را جایگزین مرکبات کنید .

الکل و نوشیدنی های الکلی
هرچند مصرف این ماده در همه دوران زندگی مضر است و سلامت انسان را به خطر می اندازد . مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی بسیار پر خطر تر است . نوشیدن الکل در دوران شیردهی باعث ضعف , خواب آلودگی , خواب عمیق تر از حد نرمال نوزاد می شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی بیشتر غذاها برای مادرانی که شیر می‌دهند ایمن است و ممنوعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *