عوارض چاقی در زنان و مردان ایرانی
عوارض چاقی در زنان و مردان ایرانی

عوارض چاقی در زنان و مردان ایرانی

عوارض چاقی در زنان و مردان ایرانی

عوارض چاقی در زنان و مردان ایرانی
اضافه وزن برای سلامت شما مضر است . همه افراد از این موضوع آگاه هستند . چاقی و اضافه وزن باعث افزایش خطر ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ , بیماری های قلبی و آرتریت می شود .

۴ عارضه ناشی از چاقی و اضافه وزن که ممکن است ندانید !!!

با سختی به خواب رفتن
مشکلات خواب و عدم خواب عمیق یکی از عارضه های چاقی است و باعث خستگی و بی حالی در طول روز می شود . قطع تنفس و تنگی نفس در خواب به علت وجود چربی اضافی در ناحیه بالا تنه و در اطراف دستگاه تنفسی است .
اختلالات تنفس در خواب باعث بالا رفتن فشار خون است . در صورتی که چاق هستید و مشکلات تنفسی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید .

 

 

عوارض چاقی در زنان و مردان ایرانی
عوارض چاقی در زنان و مردان ایرانی

 

افزایش خطر ابتلا به سرطان
بیشتر افراد نمی دانند اضافه وزن باعث افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان ها است . با توجه به تحقیق های انجام شده رابطه مستقیمی بین اضافه وزن و سرطان های مری , پانکراس , روده و مقعد , پستان , رحم , کلیه , تیروئید و کیسه صفرا است .
سلول های چربی استروزن زیادی ترشح می کنند و در نتیجه در زنان چاق احتمال سرطان سینه و رحم افزایش میابد .
افراد چاق نسبت به افراد سالم سطح انسولین و فاکتور رشد ۱ بالاتری دارند . در صورتی که غده ای در بدن باشد در اثر تحریک این دو هورمون , غدد رشد می کنند .

افزایش خطر آسم
افراد چاق سه برابر بیشتر از افراد سالم در معرض اختلالات تنفسی و آسم می باشند . آسم وضعیتی التهابی در بدن است که باعث ایجاد التهاب در دیواره سلولی لوله تنفسی و ریه می شود و تنفس را با سختی روبرو می کند .
التهاب در بدن افراد چاق بسیار زیاد است زیرا سلول های چربی ترکیبات التهابی به نام سیتوکین ها را تولید و ترشح می کنند .

افزایش اختلالات کیسه صفرا
افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کیسه صفرا و التهاب کیسه صفرا می باشند . این به علت سطح بالای تری گلیسیرید و کلسترول در خون افراد چاق است . این چربی ها وارد کبد و کیسه صفرا می شوند . چربی اضافی در کیسه صفرا باعث سخت شدن صفرا است و احتمال ایجاد سنگ صفرا را افزایش می دهد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

زیانهای چاقی

زیانهای چاقی

زیانهای چاقی | قاتلی به نام چاقی بیماری چاقی اختلالی در سیستم متابولیک بدن است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *