رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن در عید
رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن در عید

رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن در عید

رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن در عید

رژیم غذایی برای لاغری و دستیابی به موفقیت در کنترل وزن
حفظ سطح نرمال انسولین خون کلید کاهش وزن و لاغری موفق است .

اما چرا؟؟؟

انسولین هورمون ذخیره کننده چربی است . انسولین موجب تبدیل کربوهیدرات مصرف شده به چربی و ذخیره آن در کبد و بدن می شود .
انسولین موجب سرکوب هورمون های چربی سوز – لیپوپروتئین لیپاز , هورمون رشد و گلوکاگون – در بدن می گردد .
این به آن معناست که حتی در صورت ورزش کردن نیز , چربی ها آب نخواهند شد . انسولین باعث تمایل بیش از حد به غذاهای چاق کننده به ویژه قند و شکر , و کربوهیدرات می گردد . انسولین باعث گرسنگی بیش از حد و عدم رضایت و سیری پس از خوردن غذا می گردد . ازدیاد انسولین در بدن باعث ابتلا به کبد چرب می شود . انباشته شدن چربی در کبد , باعث کاهش سرعت متابولیسم بدن و در نتیجه دشوار شدن لاغری است .

 

 

رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن در عید
رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن در عید

علت افزایش سطح انسولین در بدن چیست ؟

کمبود موادمعدنی در بدن – منیزیم , روی و کروم برای عملکرد انسولین ضروری هستند . کمبود این موادمعدنی بسیار شایع است زیرا بیشتر خاک ها از نظر داشتن املاح معدنی ضروری فقیر هستند .
کروم موجب تثبیت سطح قند در خون است . به همین دلیل افرادی که دچار کمبود کروم می باشند بیشتر در معرض هیپوگلایسمی ( افت قند خون ) و ولع شدید به قندها می باشند .
در صورتی که به دلیل استرس و فشارهای روانی , غذاهای قندی و شیرینی زیاد مصرف می کنید ؛ توصیه می کنیم به جای این قبیل عذاها منابع غنی از منیزیم را به برنامه غذایی خود اضافه کنید .

 

رژیم غذایی پرکربوهیدرات – هربار که غذای کربوهیدراتی دریافت می کنید , بدن آن را به گلوکز و فروکتوز تجزیه می کند . پانکراس انسولین ترشح می کند تا قندها را به داخل سلول برای سوخت انرژی , داخل کند .بدن انسان ظرفیت محدودی برای ذخیره کربوهیدرات دارد به همین دلیل کربوهیدرات اضافی به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. کاهش دریافت کربوهیدرات به ویژه کربوهیدرات تصفیه شده و سبوس گیری شده , به جل این مسئله کمک می کند .

 

بی تحرکی و ورزش انجام ندادن – ورزش منظم در کاهش مقاومت به انسولین تاثیر به سزایی دارد . تحرک مانع از بالارفتن قند خون است که در دیابتی ها بسیار نکته مهمی است . ورزش موجب تقویت بافت عضلات است . عضلات از نظر متابولیکی فعال می باشند و باعث بالا رفتن ظرفیت ذخیره کربوهیدرات در بدن می گردد.

 

عدم تعادل هورمونی مانند ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOs ) باعث چاقی به ویژه در ناحیه شکم می گردد و کاهش وزن در این افراد با سختی همراه است.

در صورت عدم کنترل میزان انسولین تقریبا از نظر فیزیولوژیکی غیر ممکن است که کاهش وزن رخ دهد . راهکارهای فوق موجب تقویت و بهبود عملکرد انسولین در بدن می گردند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم کاهش وزن با کاهش حجم غذا

رژیم کاهش وزن با کاهش حجم غذا

رژیم کاهش وزن با کاهش حجم غذا رژیم کاهش وزن اولین گام در کاهش وزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *