رژیم سریع و معجزه لاغری - آیا رژیم پرچربی و کم کربوهیدرات اصولی است ؟
رژیم سریع و معجزه لاغری - آیا رژیم پرچربی و کم کربوهیدرات اصولی است ؟

رژیم سریع و معجزه لاغری – آیا رژیم پرچربی و کم کربوهیدرات اصولی است ؟

رژیم سریع و معجزه لاغری , رژیم پرچربی و کم کربوهیدرات !!!

برای یکدیگر رژیم تجویز نکنید!

رژیم سریع یا رژیم اصولی ؟ روش ها و رژیم های مختلف کاهش وزن وجود دارد که حتی مستند هستند ولی این دلیل نمی شود که حتما این رژیم ها برای همه افراد کاربردی و صحیح باشند چرا که این روش ها مداوم در مقالات و سایت ها مورد بحث هستند .
رژیم سریع کاهش وزنی که اخیرا بین افراد به خصوص خانم ها مرسوم شده است و با عنوان های مختلف و جذاب باعث پیروی فرد از این رژیم ها می شود , غیر متعادل است و فرد را در معرض کمبود ریز مغذی ها و درشت مغذی ها قرار می دهد .

رژیم های غیر متعادل , غیر علمی و غیر عملی باعث فاصله گرفتن فرد از عادات و رفتار و علایق می شود و البته بدون اصلاح سبک زندگی فرد و در کوتاه مدت ممکن است باعث کاهش وزن شود ولی به دلیل ویژگی های غیرمتعادل ای که دارند فرد توان ادامه ندارد و بعد از مدتی کوتاه از رژیم بر میگردد . این حالت یویو که بارها فرد رژیم گیرد و رها کند گاها باعث برگشت بدی دارد و فرد نسبت به حالت اولیه دچار اضافه وزن بیشتری می شود.

رژیم سریع و معجزه لاغری - آیا رژیم پرچربی و کم کربوهیدرات اصولی است ؟
رژیم سریع و معجزه لاغری – آیا رژیم پرچربی و کم کربوهیدرات اصولی است ؟

یکی از دلایل مهمی که افراد خیلی به یک رژیم سریع و در بسیاری موارد غیر اصولی و عجیب غریب رغبت نشان می دهند , تبلیغات گسترده اینترنتی و ماهواره ای است . متاسفانه افراد بدون در نظر گرفتن علمی بودن آن ها , رژیم ها را می پذیرند . و حتی افراد این رژیم ها را نیز به افراد دیگر هم توصیه می کنند غافل از این که رژیم کاهش وزن اصولی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی فرد , تاریخچه بیماری ها , … هر فرد تنظیم می گردد و یک رژیم را برای همه افراد نمیشود تعمیم داد .

برخی از مضرات رژیم های کم کربوهیدرات و پر چربی:

  1. فیبر موجود در منابع کربوهیدراتی باعث حفظ سلامت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود . عدم مصرف کربوهیدرات کافی فرد را مستعد ابتلا به سرطان می کند .
  2. همچنین فیبر موثر بر حرکات دستگاه گوارش است حذف کربوهیدرات ها موجب افزایش مشکلات گوارشی و یبوست می گردد .
  3. سوخت اصلی مغز گلوکز است که از منابع کربوهیدراتی بدست می آید . رژیم پرچرب باعث جایگزینی اجسام کتونی به جای گلوکز به عنوان سوخت مغز می شود که در دراز مدت برای سلامت مغز مضر است و باعث پیری مغز می گردد .
  4. کربوهیدرات منبع اصلی سوخت بدن است . حذف منابع کربوهیدراتی از رژیم غذایی باعث ضعف و بی حالی است .
  5. حذف یا به حداقل رساندن درصد کربوهیدرات از رژیم غذایی موجب بهم خوردن تعادل چربی های خون می گردد و نهایتا موجب افزایش سطح کلسترول خون و لیپید های خون می شود .
  6. همچنین باعث بالا رفتن سطح اسیداوریک و اختلال عملکرد کلیه و حتی در نهایت اسیب به بافت کلیه می شود .
  7. عدم آموزش راه های کسب شیوه صحیح زندگی از دیگر مشکلات رژیم های غیرمتعادل است یعنی به دلیل اینکه ضمانت در جهت اغواگری و تبلیغات کذب دارد و به فرد اطمینان می دهد فقط با این رژیم بدون اینکه دردسری داشته باشد می تواند کاهش وزن داشته باشد لذا آموزش صحیحی هم برای شیوه زندگی صحیح به همراه نخواهد داشت نهایتا اینکه فرد را به پزشک بی اعتماد می کند چون در مدت کوتاهی فرد ناموفق است و از رژیم برمی گردد و به متخصصی که مراجعه کرده است نیز بی اعتماد می شود.

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع

راه های کاهش وزن سریع کاهش وزن فرایندی است که برای حفظ سلامت باید به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *